Feliz Navidad

Hej Hopp

Kom på mig innan att jag lyssnade på en sommarlåt och det kändes lite fel.. eller snarare som om det borde kännas fel så jag letade snabbt fram mappen med jullåtar för att åtminstone försöka känna lite julstämning och förstå att det är jul snart eller nu eller imorgon..

Kom upp lite sent imorse men hann ändågöra mig färdig innan jag skulle till jobbet.. och tänkte att jag ringer till jobbet och kollar om jag får kompen jag skrev upp.. och jo.. hela dagen ledigt *wiii*..  Visserligen supertrött men glad och ledig =) Så jag inväntade att affärerna skulle öppna, lyssnade på musik och mös med Nelle i soffan..

Första stoppet var apoteket och det var det kö.. ställde mig i kön och kände mig lite speedad (p.g.a. oväntad ledighet och musik). Kom dock på mig själv med att se speedad ut inne på apoteket kan vara direkt olämpligt ..Med tanke på mängden piller som finns så kan det vara dumt så kikade mig runt lite för att fokusera på något.... tandtråd!  Hmm.. kommit en bit i kön.. kanske skulle köpa lite tandtråd också? Neeh Jennie du har tandtråd hemma.. Av någon outgrundlig anledning så ville jag ändå köpa tandtråd och reflexer och lypsyl och tugummi och ja.. trots att jag inte behövde.. en mild form av tvångstankar kanske? Jag hade ju behövt ställa mig sist i kön och det ville jag inte (och hade inte tid med) och bara därför ville jag väl ändå ha alla grejjerna jag inte alls behövde köpa nu.  Jag lyckades dock hålla mig och kom fram till kassan med bara en sak..

Vidare till systembolaget.. och nu kanske det inte låter så bra att gå från apoteket direkt till systemet men nej sånt sysslar jag inte med så ni behöver inte vara oroliga =) Plockade på mig lite varierande flaskor.. vet ärligt talat inte riktigt vad jag fick med mig hem..

Sedan inköp av de sista julklapparna, kläder och lite kinamat i låda och sedan hem igen..

Sedan hände massa trista saker hemma som äta, diska osv. Inser att det jag skrivit ovan kanske inte heller är så spännande men ja låtsas kan man väl få göra? =)

Nu är jag iaf färdigpackad (hoppas jag), mätt och om en stund ska jag släpa mina grejjer till tåget och hem till m och p..

Så God Jul!

*blåspuss till Nelson som inte är hemma'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0