I wanna be the girl with the most cake

bom bom bom I can give you all my loving baby bom bom bom any time and any place..


MUSIK! Jajamen.. igår bestämde jag mig för att jag inte alls vill dö av dammlunga så jag satte igång att städa lite.. och det gick otroligt långsamt.. jag har nog inte lärt mig riktigt hur man städar effektivt för ibland har jag en tendens att ta fram en massa saker som jag liksom upptäcker att jag har när jag stoppar undan annat.. och tänker:  "Men kolla.. oj den här måste jag ju ta fram.. tänka sig att jag städat undan den här saken en gång i tiden.. så dumt".
I själva verket så brukar det finnas en mycket bra anledning till att man städar undan en del saker men de förståndiga tankarna blir ibland som bortblåsta..

Jag bestämde mig iaf för att jag inte längre ville ha datorn ståendes på golvet i en hög.. och nej jag har inte mirakulöst hittat ett skrivbord som jag vill ha utan jag tänkte att bänken får fungera som tillfälligt skrivbord..



Och ja jag inser att det inte är vackert och att jag kommer störa ihjäl mig på alla sladdarna men jag har Musik =)

Satt här och saknade mina Hole skivor en hel massa och gick in i gaderoben för att se om jag kunde få en aning om var de kunde finnas någonstans.. och neh jag har ingen aning om vilken av kartongerna som innehåller mina            cd-skivor men som tur var så hittade jag ett häfte med cd-skivor i och där låg ju 2 av mina Hole skivor så känner mig hyfsat glad ändå får jag säga =) Har dock inte lyssnat på någon av dem än för jag hittade en gammal cd som någon glömt på en fest för ca hmm ja säger jag minst 10 år så ljuger jag inte.. "Party platta 4" =) Musiken är väl kanske inget som någon över 14 brukar lyssna på men jag blev ändå så där fånigt glad så kan inte låta bli =) En sak som gjorde mig ännu mer fånigt glad var en gammal musik video jag kikade på igår när jag pausade i min städning och neh jag kan inte säga vilken jag tittade på för ja.. neh .. =) men jag kan säga att jag måste sluta av vara en sån tjej

Insåg för en stund sedan att jag totalt glömt bort att öppna någon av luckorna i min chokladkalender.. och var den finns någonstans. =)

Idag har jag gjort saffransskorpor.. o jag har en svag känsla av att det inte alls såg något ut som i när Leila bakar men ja inte hindrar det mig inte.. visserligen har jag ännu inte smakat på dem men det är bäst att någon tycker om dem för nu har jag köpt en burk enbart till mina skorpor..

Funderar på om jag ska baka en kladdkaka eller lite chokladmuffins också.. Att baka innan jul är nog ett av de bästa tillfällena för då kan baka på hur mycket man vill utan risk för att man kommer äta upp allt själv för då kan man ju ta hem grejerna till M och P och bjuda på och kanske glömma kvar i värsta fall =)

Såg boken "Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter" med Jonas Gardell i bokhyllan .. och jag säger bara -läs den! (läs ingen av hans andra böcker dock.. vad jag minns var en del av dem riktigt sega) men den här övervägde jag att läsa om igen faktiskt och det är lite av ajabaja för mig nu för tiden.. läsa om böcker när det finns så många nya känns som slöseri med tid (för sånt sysslar ju inte jag med - slösar med tid alltså ;)

Streckkodsscenen är en av de roligare i boken.. eller vad säger du Teresa? =)

Superman superman my hero in the sky, everbody´s watching as our hero flys by..

Vad många saker som får en att vilja krypa ur skinnet.. en del trevliga en del mindre trevliga.. jag måste verkligen sluta titta på tv.. ja.. för mycket visuell stimulation kan bli riktigt jobbigt.. hmm mm.. nu får det bli baka muffins istället =)

Nelle hälsar vinki




Kommentarer
Postat av: Sara

Din blogg är så mysig och härlig att läsa! Alla tokerier som man känner igen sig i =) ja faktiskt...i ganska mycket ... människan är en rolig filur.



God Jul & Gott Nytt 2009 :D



Kramis // Sara

2008-12-21 @ 00:18:51
URL: http://sunblizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0