Oj...!

Där ser man vad stor skillnad det kvar vara på livet beroende på var man växt upp.. kikar lite på tv och i Kina så är det ju många som vuxit upp som ensambarn och föräldrarna har gjort allt för dem och en sak är att de försöker hitta någon som deras söner/döttrar kan gifta sig med.. och det var någon som hade gjort en undersökning och det var ca 60% av barnen (i 25-30års åldern) som föredrog att föräldrarna letade partner åt dem.. ve och fasa..

Hade mina föräldrar försökt sig på något sådant så hade jag nog allt försökt se till att bli bortadopterad.. eller borttappad för den delen..

Oh lord..

Är en killes föräldrar som är hemma hos en tjej och typ intervjuar henne åt deras son räkning och hon framhäver sina positiva egenskaper så som att hon är bra på att utföra kvinnliga sysslor..  (!?)

Så här skulle min intervju gå till:

Tycker du om mig så gör du och gör du inte det så tar jag en lussekatt till

Idag har jag bakat lussekatter.. inte helt själv utan fick lite hjälp på vägen.. (tack Sanna).. blev en hel massa även om några blev uppätna på julpysslet ikväll.. och eftersom jag inte behöver utsätta mig för några giftermålsintervjuer och  tröstäta lussekatter så ligger de flesta i frysen nu och väntar på att få åka hem till mamma och pappa i Nässjö till jul istället..

Ikväll så jul-/blompysslade jag med några från jobbet.. kom hem med 4 kreationer även om det kändes som om jag mest sprang runt som en yr höna.. planterade en hyacint och ångrar mig nu.. eftersom man hör så många som inte tål hyacinter så har jag nu sedan jag kom hem  börjat inbilla mig att jag inte tål den här hemma.. Vi får väl se om jag får leta nytt hem åt min nya hyacintkompis eller inte..

Neje! imorgon ska man jobba igen..

Igår efter jobbet så åkte jag till Jönköping för att jaga julklappar.. (nej inga levande rörliga men de kan ändå vara svåra att få tag på) och jag lyckades komma hem med en klänning och ett linne till mig... hade visserligen planer på att hitta en klänning till mig men ja.. nu kommer ju alla följdköp som måste göras.. strumpbyxor, helst nya skor humma humma.. och lite onämnbara saker =)

I helgen så hade jag besök.. Teresa och Sophia var här och hälsade på och vi lagade mat och bakade tårta. härligt härligt men farligt..  och nu menar jag inte Teresa, Sophia eller matlagningen utan den mer än halva tårtan som blev kvar i mitt kylskåp.. som jag ätit av varenda dag... flera gånger om dagen.. åh kommer sluta som en blobb.. Måste komma på underbart rolig träning som jag ska hoppskutta till imorgon..

Nehe.. antar att det inte hänt mig något mer sedan senast för nu blev det verkligen tomt i tänket.. så nu ska jag diskutera med Nelson om det är dags att gå och lägga sig än eller inte..

Hare!

eller kanin om ni så vill =)


Kommentarer
Postat av: Kristofer

Jag började nästan bli lite orolig ett tag men visst nämndes Nelson som vanligt : )

2008-12-12 @ 13:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0