Självdiciplin någon?

Skulle verkligen verkligen behöva lite nu.. eller ja.. alltid egentligen.. och mycket av det med.. är bra på att tänka ut vad jag ska göra.. borde göra.. men sen.. blir det inte alls så.. som ikväll t.ex.  Klockan står på 02.09 och jag hade tänkt att gå och lägga mig för X antal timmar sedan men ligger jag i sängen och sover? Neh inte då.. Samma sak igår fast då var klockan 3 istället innan jag hamnad i säng.. inte helt otrevligt iofs men ja =)

Jag tror att jag behöver en till blogg.. en där allt står som jag vill skriva men inte kan.. fast den kan ju ingen läsa iofs.. eller ja några få skulle väl kunna få.. Neh.. det får vara kvar och snurra i huvudet antar jag.. Skulle kunna skriva ner det på papper.. ni vet sånt man använde förr och jag använder ofta.. och sedan elda upp det så ingen kan läsa det.. fast jag är inte så mycket för eld.. mer för vatten.. usch törstig..åh apelsinjuice.. måste sluta äta choklad mitt i natten.. blir törstig... vatten!

Köpte clementiner här om dagen.. Mm spännande jag vet.. Jag måste verkligen sluta att vara en sådan periodare.. Nej åter igen.. ingen alkisvarning på mig.. Fikade för ett tag sedan.. då när jag gjorde mina underbara kreationer med mossa, pinnar, blommor o grejjer.. och då så lyckades jag smälla i mig säkert en 4 clementiner på raken och då tänkte jag Åh.. måste köpa clementiner.. och det gjorde jag.. och nu ligger de här alldeles ouppätna.. Kommer ihåg min pressaegenapelsinjuiceheladagarna-period när jag bodde hemma.. mamma - snäll som hon var köpte hem tonvis med apelsiner varje dag så att jag kunde pressa fram ett glas juice från dem och dricka.. men sedan så tröttnade jag ju.. otippat va? och så är det med allt.. fast mest i matväg när jag tänker efter.. tror jag... måste försöka sluta tänka när jag är trött..

En sak till.. måste sluta impulshandla.. (Neh Sanna min "The blind boys from Alabama" cd var inget vidare.. hur var din normala cd? =) Saknar verkligen mina mp3or och att sjunga med jättehögt och jättedåligt mitt på dagen.. kanske skulle våga mig på kärringrygg ändå.. hummahumma.. neh kanske inte... lyckades sträcka mig i ryggen bara av att prova kläder senast.. *mental note* *måste sluta bli gammal - det gör ont* *sudda* *måste sluta bli äldre- det gör ont*

Hade tänkt ge mig på att göra Saffransskorpor.. jag skrev ner ingredienserna.. handlade.. kom hem.. funderade så smått på att ge mig på att börja.. insåg att jag glömt köpa saffran.. trots att det stod med på lappen.. som jag faktiskt läste i affären.. surade.. MEN.. är ju ledig fler dagar.. som tur är.. så one down three to go till nästa lediga dag *wohoo* SÅ kanske ändå bäst att pilla ur linserna och krypa i säng after all.. kom nu Nelle min dina krulltassar.. nanedags.. eller kanske dumt att väcka honom för att gå och lägga sig? =)

(Teresa - ska testa din "komma ihåg" - approach istället för att "jag får inte glömma" så kanske jag kommer hem med saffran nästa gång.. med eller utan lapp)

Vinki


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är inte så himla lätt att komma ihåg allt man ska handla. En gång glömde jag köttfärs, men handlade allt annat som jag skulle ha i köttfärssåsen...

2008-12-16 @ 12:26:51
Postat av: Sanna

Haha! Är du också inne på pappersformat?! :) På tal om det, jag VET att det är skitbra och skriva sånt man inte kan skriva här i en skrivbok istället. Tyvärr gör jag inte det själv trots att jag har en som jag köpt speciellt för det. Dumt. Haha, jo min normala julskiva va ett ganska bra köp. Kan va bra att satsa på säkra kort ibland ;). Vi lyssnade på den hela natten i lördags när vi hade glöggfest, till slut satte vi på guns n´roses istället :) och sen spelade jag piano :).

2008-12-16 @ 12:38:12
Postat av: Sanna igen..-. jag vet - trist.-....

Jag tycker kassörskorna borde ha skyldighet att skriva SAFFRAN i pannan på varandra. Det är ett h-vete att komma hem utan! Det finns ingen logik i att man skulle komma ihåg det i kassan bara för att man tittar på lappen i grönsaksavdelningen!

2008-12-16 @ 12:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0