Måndag igen..

..och vad ska man säga om idag.. jo.. som mamma sa i Österrike en gång för längesedan "Das Wetter".  Regn och blåst.. galet mycket blåst.. man kanske skulle börja med att titta på vädret på tv så man har någon koll på vad man har att vänta sig..

I helgen var jag hos Teresa och Sebastian i Helsingborg.. När jag kom hem så upptäckte jag att jag tagit 129 kort.. "Vad går hon på nu då?" tänker ni säkert och inte så mycket mer än golvet.. men vad ska man göra när man hittar så mycket sött att ta kort på? =)

Vi har Pelle



och Tove



På lördagen när jag kom ner så åkte vi med båten över till Helsingör och på båten tillbaka så inhandlade jag lite alkohol..

"It´s a bag in box.... it´s a bag in boox" (Jupp, den är störig)



Sen blev jag lite tjejskadad och köpte söta små flaskor som jag inte vet vad jag ska ha till egentligen men något ska jag nog klara av att klura ut =)



Själv tycker man ju att man inte direkt ser ut som 18 längre men på båten så fick jag visa leg.. kan ju varit att hon tyckte att jag såg ut som en ovanligt trött ungdom iofs ;)

På tal om det.. såg att mitt vita hårstrå har valt att visa sig igen.. m.a.o. dags att gå till frisören! Man vill ju inte skryta med sin visdom så lika bra att färga över det =)

Söndag så kikade vi på HIF - Göteborg. Trots långkalsonger så var det kallt kallt men kul (By the way.. om man får på sig långkalsongerna under jeansen så kanske det är dags att köpa mindre?)

Inser att jag borde tagit ett kort under tiden då de faktiskt spelade men ni får nöja er med ett från prisutdelningen:



Eh... We´re not gonna take it i dansbandsversion? Hmm.. tror det lät bättre när jag sjöng den som 5åring.. (Måste verkligen sluta att titta på tv på natten)

På tal om inte så mycket annat så bestämde jag mig för att pröva på en bok som jag fått rekommenderad några gånger... och ja jag läser ju ändå böcker på löpande band så varför inte?



Men nu funderar jag på om man inte skulle kunna köpa glädje istället? Jag har 15:- på mig om någon erbjuder =)

På tal om nästan det så klev jag på tåget i Nässjö vid 11 ungefär och gick då en sväng till bistron.. Där upptäckte jag en dam glatt hållandes i en flaska vin och en herre sittandes vid ett bord och smuttandes på lite starksprit.. spännande..

Något som gör mig glad är iaf att man kan röra sig hyfsat i lägenheten.. det är på långa vägar inte i ordning men efter min nödstädning så går det riktigt bra att undvika att få blåmärken när man går runt i lägenheten.

*bildbevis*



Fick ju inflyttningspresent idag också *tack Hedvig*



Nehe hörrni nu måste jag nog allt ta och lägga mig och ni sluta hänga med i mina snurriga tankar.. Kikade i kalendern och upptäckte att jag ska upp tidigt varje dag den här veckan.. till och med på min lediga dag.. suck, fy, blä och kräks.. men ska bli skönt att ha en fast telefon och mitt "riktiga" internet =)

Upptäckte på jobbet innan idag något som kommer att göra mig galen framöver.. gah.. men jag kan inte berätta vad =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Rekommenderar varmt boken A History of World Societies, gärna tillsammans lite vin för att muntra upp trista partier!

2008-11-11 @ 12:40:09
Postat av: Sanna

Cad fint du fått i lägenheten!! (men anar hur det ser ut bakom kameran.. ;)). Snygga gardiner - vem har sytt dom? ;) ;)

2008-11-12 @ 12:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0