Mmhmm..

Hej igen,

Hade tänkt att skriva ett nytt inlägg men nu blev det liksom stopp.. men börjar så smått så kanske det lossnar..

Jo - idag så bestämde jag mig för att försöka plugga igen trots att jag ligger grymt bakom.. har inte gjort moment 2 och på moment 3 så har jag inte läst eller tittat på uppgifterna alls fast den startade för 2,5 vecka sedan.. Mailade läraren för att se om det gick att börja om på kursen till vårterminen men det funkade inte och då tänkte jag att vad har jag att förlora? Börjar på moment 3 och försöker lämna in den i tid och sen får jag väl be om mirakel och försöka få in moment 2 någon gång innan den här kursen är slut.. Än så länge så känns det som om det kan funka iaf.. får hoppas att det håller i sig.. brukar vara lite av en "periodare".. och neh jag är alltså inte alkis utan har motivation ett tag och är duktig men sen tappar jag bort det någonstans på vägen. Skulle behöva en anabola kille som blir sur på mig om jag inte pluggat/tränat/städat m.m. så kanske man kan få motivationen att hålla i sig ;)

Har hunnit shoppat lite julklappar sen sist också.. det har än så länge blivit 2 stycken till storebror.. och han är färdig nu.. tror jag.. kanske.. jo.. så måste det bli.. en liten än till Teresa och en till mamma... Kan ju avslöja vad jag köpte till mamma då jag köpte en likadan till mig själv.. dessutom så tvivlar jag på att mamma hittat min blogg (och har du det så får du helt enkelt lova att se förvånad ut när du öppnar paketet)



Tänkte inte köpa en julsak men sen så ville jag köpa en till mig själv och då så kändes det bättre om jag köpte en som julklapp till mamma med.. hmm ja.. (hon ska få fler jag lovar =)

Spikade upp min betong tavla för ett tag sedan.



tycker om den men väggen är beige/brun och har därför gått runt och stört mig på att färgerna inte passar alls men idag så kom jag på att den här skulle passa mycket bättre *wohoo* no more störa ihjäl sig =)



Är ju som tidigare sagt inte en gnutta religiös men fastnade ändå för den här bilden när jag var i Grekland.. en av gångerna jag varit i Grekland ;)

Idag fick jag också några av bilderna som jag skickat in för förstoring.. öppnade kuvertet och ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag tänkte när jag valde bilderna men nu så får det bli som det blir och det får bli så här:



Och JA jag inser att ena bilden är grå och väggen  fortfarande är beige/brun men ja.. så får det se ut ett tag iaf + att det ska vara ramar runt bilderna så klart..Hjälp.. nu insåg jag att jag måste bestämma vad jag vill ha för färg på ramarna.. var tvärsäker på svarta ramar men nu när jag tittar på bilden så blir jag plötsligt osäker.. tänk om det blir fult då kommer jag tvärstöra mig på det juh.. gaaah.. jävlar i havet..

Igår gick jag upp 04.15 och med tanke på att jag normalt sätt lägger mig 1-2 nu mer så var det svårt att somna vilket resulterade i ca 4 timmar sömn.. och då fungerar jag inte normalt för att uttrycka sig milt.. det här gav sig uttryck på lite olika sätt.. efter att jag slutat jobba för dagen så skulle jag åka och handla och medan jag gick runt där i affären så blev det dags för ännu en av låtarna.. Den här gången var det Tomas Ledin som snurrade runt i huvudet (jag vet) och då blev jag lite schizofren.. helt plötsligt dök cyniska Jennie upp i huvudet med kommentarer och som en reaktion på detta så dök en annan Jennie upp som var väldigt chockad över att cyniska Jennie fanns.. *suck*
Lite senare var jag inne på Willys och på väg till kyldisken så vände jag på huvudet och under en millisekund så tänkte jag att "han var ju snygg"... men neeh.. så var inte fallet.. inte alls.. min hjärna har helt slutat att sammarbeta med mig..jag behöver hjälp.. hjälp mig!

Idag så var det ännu en gång dags att gå upp 4.15..  och bristen på sömn hjälpte mig inte idag heller..som jag sa tidigare så bestämde jag ju mig för att börja plugga... men de senaste 2-3 månaderna så har hjärnan gått från hyfsat välfungerande till felkopplad.. Den första boken jag började med är på engelska och normalt sett är det inga problem för mig.. men när jag skulle börja anteckna lite för att kunna svara på frågorna senare så var det liksom.. tomt.. för första gången någonsin så kände jag ett skriande behov efter ett svenskt-engelskt lexikon.. och inte för att jag inte vet vad orden betyder men jag kan liksom inte få ur mig rätt ord på svenska så att jag kunde skriva ner det på pappret.. men man får väl jobba efter vad man har antar jag.. så skrev ner det jag inte kunde få ur mig på svenska på engelska istället och så får jag se till att skaffa mig ett lexikon så länge tills hjärnan gått tillbaka till välfungerande igen..

Mörkbruna!.. ja .. mörkbruna träramar får det bli... nu kom jag på det.. *anteckna* - bäst att göra det nu mer..

Nehe.. om man skulle vara duktigt och lägga sig till 12 idag.. är rätt trött får jag lova att säga.. ska bli riktigt skönt att få sova imorgon (börjar 15.30).. åh.. sova..

Nästa vecka startar med

måndag - gå upp 5.15

tisdag - gå upp 4.15

och

onsdag - gå upp 4.15

(be för mig)

Lika bra att njuta av sömnen så länge man kan..

.. så.. godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag retar också ihjäl mig på brunt och grått!! :/ Var på en snabbvisit i Tranås idag på vägen hem från Jkpg och hämtade jättefina köksgardiner på Mollys hus. När jag kom hem upptäckte jag till min förskräckelse att vi har ett brunt köksbord!!! :/ Måste köpa nytt köksbord!!! ;) ;)

2008-11-20 @ 15:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0