Nu har ni allt saknat mig va?

Neh men drömma kan man väl få? =)

Sitter här och är lite smålycklig i all min trötthet p.g.a. att jag faktiskt inte behöver gå upp klockan 4 imorgon.. =)
Den här veckan har börjat dåligt med Jennie-mått..  Måndag ställde jag klockan på 5 och tisdag + onsdag var det 4 som gällde.. Försöker komma på vad jag gjort mer de här dagarna förutom att gå upp tidigt, vara trött och jobba men ja neh.. kommer inte på något.. så jag börjar med helgen för av den kommer jag ju ihåg lite iaf =)

I lördags så var mamma, pappa och jag på Ikea i Jönköping och jag slösade bort en hyfsat stor summa pengar trots att jag handlade kanske hälften av vad som var med på min "att köpa lista".. Saknar fortfarande 2 taklampor men fick tag i 1 iaf..

Jag tycks dock vara den enda som tycker om lampan.. jag medger att det kanske är lite konstigt att hänga en sådan lampa i hallen men ja.. vad säger man? Det skiter jag i =)



Då Nelle inte har några större krav på inredningen så vågade jag köpa ett rosa överkast trots gula tapeter.. och bilden på väggen *gillar* nu har jag visserligen en bild från Gustav Klimt som tavla redan meeen ja.. jag får göra vad jag vill så det så!



Lördag kväll så kom Leif och Sophia hit och vi gjorde tacos och tittade på film.. en som vi hyrde och en vi fastnade för på tv.. K-19 the widowmaker .. bra film =)

Söndag blev det tacos med Leif och Sophia igen.. (Neh de jojo-åkte inte bil till Tranås utan de sov hos mig) (för de som är oroliga för miljön ;)

Sedan pysslade jag lite med att sätta ihop den gaderoben som jag köpte på Ikea.. en pinne stör mig dock då den verkar vara längre än den ska vara.. de andra pinnarna var det inga problem med att få på plats men den här vill verkligen inte det jag vill.. så jag har tagit en lite paus (ja jag vet att det är onsdag idag och att det har gått 3 dagar men snart ska jag ge mig på det igen =)

På tal om det.. att flera dagar har passerat vill säga... så blev jag lovad att mitt badkar skulle vara på plats måndag eller tisdag den här veckan.. men inte då.. elakt.. sånt där kan man inte bara gå runt och lova och sedan inte införliva.. nu sitter man ju här och är alldeles besviken över alla varma bad man hade föreställt sig som inte blir av..

Jo just det.. igår var det ju lön.. duktig som jag är (alltid bra att berömma sig själv) så betalde jag räkningarna på en gång.. men får säga att jag blev lite modfälld när det slutade på 9676:-.. tur att man verkligen har nytta av sin utbildning när 3400:- i kvartalet går till CSN.. hmm.. neh.. man ska inte ångra saker så ja.. jag tänkte köra med förtränga istället.. =)

Just det.. jag har upptäckt en tredje personlighet i mina jagäralldelesförtröttföratttänkanormalttankar.. och det är Elaka Jennie.. hilfe.. satt och bläddrade lite i tidningen på jobbet och såg bilder på jag vill bli lucia-tjejerna och då tänkte jag att.. oj.. hon måste verkligen ha många kompisar om hon har blivit nominerad till lucia.. oopsidaysie

Jag måste verkligen leta reda på en bra handkräm.. och använda den också.. mina händer ser lite ut som kriget.. visst kan man bli torr om händerna när det är kallt ute men det brukar inte vara så här illa.. börjar bli sprickor =/ Hade tänkt att köpa det idag men istället inbillade jag mig att jag behövde gå och handla mat.. så jag gick in på Hemköp och gick till grönsaksavdelningen (gurka och sallad var målet) men sen kändes det liksom lite väl bekant.. som om att det inte alls var längesedan jag var där.. och efter lite klurande kom jag underfund med att jag faktiskt hade köpt gurka och sallad dagen innan och att jag inte alls behövde handla.. men handkräm blev det däremot ingen.. jaja..

Neh dags att göra något annat.. *vinkevink*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0