Bär

I helgen var jag i stugan och hjälpte till och målade altanen där. Stugan är på väg att säljas och behöver piffas till lite innan det är dags..

Stugan




Dass



Jag har aldrig spenderat speciellt mycket tid där och bara tanken på att sova över ger mig lite hjärtklappning.. för självklart så lär man ju bli kissenödig mitt i natten när det är becksvart.. och vem vill trippa över från stugan till dass mitt i natten och riskera att springa in i en älg eller snubbla över ett vildsvin? Eller ännu värre.. få en glimt av en människa där i skogen.. då lär man ju dö av hjärtsnurp.. hej yxmördare liksom.. (stugan ligger mitt ute i obygden och människor hör till ovanligheten). Men på dagen i solljus så ser den ju helt trevlig ut faktisk..  Bara för att den ska säljas så kände jag ett stort behov av att utnyttja tiden i stugan och dess tillgångar.. vilket resulterade i att jag plockade 2 påsar med bär (svarta - och röda vinbär).. Kan tyckas lite dumt med tanke på att jag inte direkt tycker om bär.. och nu har jag dåligt samvete för att jag plockade av bären vilket i sin tur resulterat i att jag gör saft nu.. klockan är fn 23.15

Kikade in i boden i stugan och där såg jag hörnet av ett gammalt bord som såg alldeles underbart ut.. åh.. gick då och kikade lite närmare i och.. hmm.. why en slipsten mitt i bordet? Tog lång tid innan jag släppte att avsaknaden av bordsyta i mitten och en jättemegaslipsten hindrade att de skulle bli mitt nya köksbord.. SK och IT också!

För några dagar sedan köpte jag film.. hör inte till vanligheterna.. men med tanke på att jag nästan aldrig ser de filmer jag hyr så kändes det vettigare att köpa.. Blev ett par seriemördar filmer så klart.. Ja just det.. och så klart så lär jag ju aldrig våga se dem själv.. så om någon är sugen på sällskap, seriemördarfilm och en övernattning på min soffa/luftmadrass så är det bara att säga till =)

Näpp dags att fortsätta med saften!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0