Being human

Ja ibland är man ju det.. mänsklig alltså.. och inte alltid i den trevligaste formen.. ni vet den där låten med den finska gubben som sjunger "som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.." Jag är lite mer som en medicinboll som träffar dig rakt i pannan.. ;)

För att tala om något annat men lite ändå på samma spår.. ett väl, av mig, använt uttryck dök upp i huvuudet idag... Har fått ont i min armbåge.. känns som en nerv som sitter i kläm och gör sig påmind.. =/ speciellt när jag jobbar/sitter vid datorn.. och vad passar bättre än att somliga straffar gud omedelbart? =)

Neh nu ska jag vara lite snällare mot mig själv och dummare mot andra hade jag tänkt mig.. men mot någon som jag tycker förtjänar en liten dos "skäll" åtminstone.. eller vad tycker ni? =)

Läste om en.. hmm ja dam.. på aftonbladet som propagerade för barnaga.. stod bl.a. att hon tyckte att det p.g.a. att det inte är tillåtet med barnaga i Sverige så var det många föräldrar som var rädda för sina barn.. När jag läser sådana saker så tar det en stund innan jag kan räta ut en tanke eftersom det är så, i min värld, ofattbart fel och bisarrt att någon kan tycka så.. Jag blir så arg och irriterad och hade mer en gärna tagit en diskussion med henne.. läser du detta tanten så är det bara att ringa =) Mina föräldrar har aldrig slagit mig och de har mig veterligen aldrig varit rädda för mig =) Något rätt borde de ju då ha gjort och det borde väl andra föräldrar också kunna klura ut utan att känna att de behöver banka lite på sina barn?

Just det.. Henrik läser du detta (och även för er andra som eventuellt kan bli lite nyfikna)  så googlade jag Ajurveda sen och kom fram till att jag måste vara mest Kapha.. det var flera saker som stämde.. men eftersom just kapha dominerar mig så kommer det väl stanna vid just det också ;P

Köpte mig ett par jeans häromdagen.. och innan jag gick dit så tänkte jag att ja mer än så kan jag inte spendera.. och visst slutade det med att jag betalade dubbelt.. tur att man inte blir trött på sig själv eller så.. men ja blir så glad när jag får på mig ett par byxor som inte ser helt onormala ut att jag i ren lycka köper dem.. hur det nu kan sluta med att jag nästan alltid har häng efter att ha använt byxorna en dag vet jag inte.. går lite bättre när man frågar tanten eller gubben i affären iaf =)

Neh om man kanske skulle se en seriemördar film.. kan inte bestämma mig för om jag är för trött för att koncentrera mig på en film eller om jag är lagom trött för att inte orka bli skitskraj om den är otäck..

Och just det.. nu har jag drömt helsjuka mardrömmar ett tag igen.. i lördags till exempel så var det hur skönt som helst att äntligen slippa ställa klockan men då drömde jag helsjuka mardrömmen och känslan satt fast även efter att jag vaknat.. som tur är så bestämde sig Nelson för att han var überkelig och inte skulle ge sig förrän han fick den uppmärksamhet han förtjänade =)

Nehe roligare än så här blir det nog inte så.. natti =)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hallojs!



Jag har varit i Tranås i dag, men glömde helt bort att höra av mig - du kanske ändå jobbade?

Jag klippte mig och gjorde slingor. Och shoppade. Hm. Jag behövde kläder till hösten, men varför vill man bara ha det dyraste??!!?? Jag önskar jag hade haft lite sämre smak och bara falla för kläderna i rea-hörnet! ;)



Kram!

Vata (har jag för mig om)

2009-08-12 @ 15:40:10
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0