Söndag? Söndag!

Ja för visst är det söndag just idag.. men det känns fel.. jobbat i helgen och oj vad lite som krävs för att man ska bli alldeles förvirrad.. Åt lite lördagsgodis igår i ett försökt att styra upp rutinerna men inte hjälpte det inte.. jaja större problem kan man ju faktiskt ha..

Igår så gick jag och la mig halv 10.. japp ni läste rätt.. 21.30... och det var inte för att jag varit vaken ett dygn eller så.. men på något sätt så hade jag ändå lyckats bli koma trött och när klockan närmade sig 9 och det började bli svårt att hålla sig vaken så tänkte jag; varför inte? Och täänk vad pigg jag kommer vara imorgon och vad tidigt jag kommer vakna.... HA! Eller hur.. Skrapade mig upp ur sängen framåt 10.. ni får själv räkna på hur många timmars sömn det innebär.. och då kände jag mig inte redo att springa några maraton eller så utan rätt så mör och helt öm i kroppen.. Bestämde mig för, när jag vaknade till på morgonen av att min kudde trillade ner, att jag inte orkade investera en minut i att rätta till kudden, rätta till täcket och hasa mig ner i sängen så att jag slapp ligga som ett S.

I torsdags var jag i Nässjö och träffade mor och mormor (och åt lite av tårtan som var över efter att storebror fyllt). Hur bra som helst.. chokladtårta utan att själv ha behövt bli något äldre =).

Torsdagar är torgdag i Nässjö och jag var tvungen att impuls köpa grönsaker och blommor.. så ofantligt mysigt.. ja svårt att förmedla hur man kan tycka att en sådan simpel sak kan vara så mysigt men ja =)

Köpte på mig ett helt gäng med müslipåsar också... den müslin som dietisten tyckte jag skulle testa finns inte i Tranås.. ja varför ska något vara okomplicerat.. Müslin är dessutom fullproppad med bananer och russin.. *ryser* så då var jag ju tvungen att sortera bort detta.. Då ringde min storebror för att tacka för presenten (han jobbade när jag var och hälsade på). Detta (att jag sa att jag sorterade müsli som svar på vad jag gjorde) var tydligen väldigt komiskt enligt honom och jag väntade på att bli avsagd som lillasyster men jag klarade mig som tur var.. =)

Lite egenheter får man ju ändå vänta sig att folk har och att man själv med största sannolikhet har dem också även om man inte alltid riktigt tänker på att det man gör kanske är mysko för andra.. fast inte jag då.. så klart.. utan mest andra.. =D

Wii bara en jobbvecka kvar nu tills min semester.. Skönt! jobbar imorgon för att vara ledig tisdag och sedan jobb ons-fre.. och sedan ledigt fram till och med 7 september.. =)

Snart börjar alla träningspass också.. och det ska bli så skönt.. ja eller ärligare.. det ska bli skönt när man kommit en bra bit på väg och över den fasen där man tror att instruktören önskar döda en.. De första passen fasar jag för.. Det är alltid skönt när smärta upphör..passar ju ganska bra in på hur jag kommer känna

Här har du lite andra användbara uttryck om du nu skulle hamna i knipa och inte komma på vad du ska säga vid något tillfälle: Grisar ska inte ha roligt, Nu är det kokta fläsket stekt och den tar vi sa polisen!

Bra text

Lilly Allen - Not fair

I think you´re really mean. You´re supposed to care but you never make me scream...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0