Tell me I´m the only one

Idag vaknade jag innan klockan ringde.. och tänkte.. men va bra! Då kan jag ju gå upp och tvätta och hinna med lite sol och en välbehövlig promenad som jag hade tänkt mig.. och sedan somnade jag.. och snoozade.. ingen sol eller promenad där inte.. och väl i duschen gick det upp ett ljus.. faan tvättiden.. japp missade den med.. Så typiskt mig..

Ni vet när man drabbas av tillfällig "jaha då var det kört, nu dör jag nog eller drabbas minst av någon allvarlig sjukdom". Händer mig ibland.. som när jag skulle byta låt på datorn och inte hade pillat i linserna än och inte hade några glasögon på mig och trots att jag satt nära så var det ändå sjukt suddigt. DÅ inbillade jag mig helt plötsligt att jag skulle bli blind inom ja.. den närmaste halvtimmen säkert.. Eller när jag fick ilningar i tanden och undersökte det hela och tyckte att det hela såg väldigt farligt ut och var säker på att jag skulle tappa ett par tre tänder.. Nu har jag kommit dit igen.. har haft en blåsa de senaste dagarna som gör oont.. brukar ju försvinna efter någon dag eller så men inte den här inte.. och den tycks ha blivit större, för att inte säga näst intill enorm (kan hända att jag överdriver lite här) men ändå.. Tänk om blåsan bara blir större och större och liksom ja.. eh.. vet inte riktigt vad som skulle kunna hända men bra kan det ju då rakt inte vara.. så självklart googlade jag det mitt problem för att ta reda på vad jag skulle göra och det visade sig att jag drabbats av Afte.. ja se där vad man lär sig.. det är tydligen vad de harmlösa munblåsorna kallas för... ja.. fanns visst inte så jättemycket att göra åt det hela utan att vänta tills den försvinner och försöka att inte drabbas av panik under tiden ;)

Saften blev faktiskt god förresten.. ja.. kan vara för att jag blev så glad över att den inte var tväräcklig som gör att jag tyckte den var fantastiskt god.. nu vill jag iaf plocka mer bär och göra mera saft.. får se hur länge det håller i sig =)

Funderar på att färga håret.. alldeles på egen hand.. har en tid till frisören men den är först i slutet av augusti.. hade gärna gått tidigare men min frisör har semester.. och ja jag övervägde att gå till någon annan men.. min frisör får mig inte att vilja gråta efter att jag varit där (ja det har hänt) så nu vill jag inte chansa på någon annan och slänga ut en massa pengar på något som får mig att önska att mitt hår hade brunnit upp istället =) och nu så funderar jag alltså  på att nödfärga håret själv så länge.. ser ut som en påse skräp om jag får säga det själv.. var en evighet sedan jag färgade själv och då visste man aldrig vad man kunde vänta sig brunt/rött/rosa/randigt så känner mig lite tveksam får jag säga.. men det kan ju inte bli värre än det redan är.. eller?

Nehe nu är klockan så där mycket igen.. dags att soova.. åh skönt.. och vet ni? Imorgon är det fredag..  Me like =)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt att du har gjort saft! Det skulle jag också vilja göra, eller sylt kanske. Plockade blåbär för någon vecka sedan och gjorde blåbärsbullar (Leilas bok).

Stugan och dess omgivning ser otroligt idyllisk ut!!

Ha det bra!!

2009-08-10 @ 12:37:20
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0