Det var bättre förr..

Ja förra veckan alltså när jag hade semester... hur skönt som helst.. vill ha meer! =)

Teresa kom till mig på onsdagen och på kvällen lagade vi mat.. som vanligt så är Teresa bra på att hitta bra recept..
Kortet är inte så spännande men grymt gott!



Fredag morgon satte jag mig på tåget upp mot Stockholm/Sundsvall för att åka vidare till Härnösand med buss.. och där fick jag mer mat:



Fick lite dåligt samvete för det enda jag åt var ägget och frallan så tänkte.. hmm.. måste ju äta något mer.. ja varför inte grapefrukt.. detta var ett s.k. dåligt beslut.. beskt värre och omöjligt att bli av med smaken då jag redan druckit upp min juice.. mm.. jaja.. värre saker har väl hänt..

Nu hade jag ju visserligen med mig kameran och visst fanns det saker man kunde ta kort på men ändå så låg den kvar i väskan hela helgen hos Anna i Härnösand.. japp.. sån är jag..

Men när jag stod i kylan och väntade på mitt nattåg från Sundsvall tillbaka så kom jag på att den låg där i väskan och då var jag ju tvungen att ta lite kort för att visa att det faktiskt finns snö i Sverige



Här är min kupé



Dags att krypa i säng



Mm nu blev ni allt lite sugna på lila SJ lakan va? =)

Sängen var faktiskt grymt skön men det hindrade mig ändå inte från att vara vaken hela natten.. Gissa om jag var trött när jag skulle gå och jobba på kvällen.. lyckades ju visserligen sova 2 timmar när jag kom hem men det var ändå svårt att komma ihåg vad man hette framåt kvällen...

Saker som jag lärde mig under helgen var iaf att Grabben i graven bredvid finns på riktigt... och att det finns platser på jorden där killar går 2 och 2 på toaletten..

I fredags gick jag på loppis.. såg en übersöt sockerskål i fönstret till loppisen dagen innan så då gick jag dit glad i hågen för att köpa skålen.. och ja då var den borta! Fy fasiken vad taskigt! eller ja.. så kanske man inte kan säga.. jaja.. hittade några assietter och en bok för 5:- som plåster på såren.. såg också 7 jättefina kryddburkar i vitt och blått.. och det kliade i fingrarna på mig MEN duktig var jag och köpte dem inte.. har ju faktiskt inte plats för dem.. Vidare till nästa loppis och där hittade jag.. ett fönster.. utan glas.. och det ville jag också köpa men jag tyckte att 300:- var lite onödigt för ett fönster.. särskilt med tanke på att jag redan har en spegel som ser ut som ett fönster.. och tur var väl det för har inget utrymme för det heller faktiskt..

Nu vill jag gå på mer loppis.. har en plan förstår ni.. hade tänkt att köpa en gammal bok med fina bilder och kanske hitta några fina gamla ramar och smälla upp på väggen.. jaa.. jag vet.. det blir aldrig som man tänkt sig.. men man kan ju ha roligt under tiden man försöker =)

Imorgon ska jag klippa mig.. ENTLICH.. no more vitt hår ;)

Och om ca 2 veckor kommer jag ha bruna ögon.. så nu ni.. kan jag vara hur kriminell som helst utan att någon känner igen mig.. ja.. inte för att det är en plan eller så.. hmm.. ja..

Köpte mig en grekisk limpa för några dagar sedan och då blir jag per automatik sugen på vitt vin och en grekisk sallad.. åh.. bada.. åh.. sol.. vin.. åh.. gah! jaja.. blev lite sugen på saltat smör också - Ja Anna jag skyller allt på dig ;)
Men jag lärde mig snabbt att man kan salta för mycket.. och tjena vad jag mådde illa sen.. så nu lär det nog dröja innan jag tar fram havssaltet till smöret igen..

Nu är det dags för mig att ta ett varmt bad för att få upp varmen igen i varenda liten kroppsdel och sen  vidare till säng.. imorgon ska jag gå upp vid 4 - halv 5 förstår ni.. ja.. ni kanske förstår men jag förstår inte riktigt hur det ska gå vägen.. kanske kan jag övertala Nelle att se till att jag kommer upp.. fast han brukar ju vara rätt bra på att sova länge han också..

På senaste tiden så har han hittat en ny favoritplats att sova på.. tur för honom att han är så söt annars hade jag väl blivit mer än halvgalen för att han ligger och hårar på mina kökshanddukar..



Nepp.. håll tummarna för att jag kan sova om en stund.. håll hårt =)

Hej i hatten!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Du har säkert rätt ang. tapeten. Vi är ju det kreativa könet, d.v.s. vet bäst och kör över resten. :) Ja det va snygga lila SJ-lakan.. haha. Kul att du går på loppis! Men trist att sockerskålen va borta. Jag och Mårten skulle åka upp till vår loppis i lördags och köpa de sängbord vi sett men de var också borta! Trist! Jag som skulle måla om att sätta nya knoppar. Jaja, det kanske kommer fler. Jag är så fruktansvärt trött, gick upp 5.15 - dumt. Måste dricka te! Kram

2009-02-02 @ 07:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0