Jo nej ja kanske eller.. va?!

Ja mm.. japp.. hmm okej.. haha.. ne.. jao.. jupp... zzzz..... oj.. *harkel*..åh söt.. hmm kanske skulle man.. äh nä.. senare.. eller va? hmm ja se där se där.. kssoemplsekjs.....kanske skulle man ändå.. äh här bli väl bra.. zzzz..

Så här har min tankegång gått i kväll ungefär.. det borde vara en mycket bra motivation till att man faktiskt borde gå och lägga sig tidigt tidigt så det man tänker inte är fullt så trögt och segt som det varit under dagen idag.. (Btw jag förstår om ni "kryssar" ner den här sidan nu och väljer att gå och lägga er istället) (Eller ja... jag förstår men jag kommer lätt bli sur..=)

En annan sak som har med tanke/tankar/hjärna har att göra är jag på senaste tiden har gått runt och hoppats på att jag har en reptilhjärna/neandertalhjärna.. och nu menar jag ju så klart inte bara utan också.. så man har den att skylla alla sina underliga tankar/reaktioner/impulser på... (hmm störigt många / jag har i texten nu *observerar*)(För att visa att jag har märkt det men inte är tillräckligt på G för att orka ändra =)

Man skulle ju iofs kunna använda Freuds "detet" istället för att försöka utveckla en egen teori med reptilhjärna.. mm man ska inte anstränga sig i onödan.. AH.. nu kom jag på det.. det kanske är därför man (jag) har tre namn.. nu ligger bara den lite lätt obehagliga uppgiften om att komma på vem av Jennie, Mari och Elisabeth som är Detet, Jaget och Överjaget.. Hmm neh ska nog inte gå in närmare på det för det för man vill ju inte utveckla en dissociativ identitetsstörning.. se där.. där fick man användning för 1 år beteendevetenskap.. Japp.. skönt att få lite valuta för nedlagd tid och slösade pengar..

Ja nu kom jag på ett kul partyspel som jag kan utveckla.. att man får ställa diagnoser på sina medspelare.. skulle ju vara skitskoj.. fast risken är väl att man blir skitsura på varandra och aldrig mer vill prata med varandra och med följd på det aldrig mer spelar spelet.. äh. är ju värt ett försök, det är ju inte som om jag gör något vettigare nu ikväll ändå..  Tänk nu inte ens på att sno min jättebra idé och ta patent på för då.. ja.. jag säger bara det.. jag har ketchup hemma som jag lätt kan förbrylla en brottsplatsundersökning med..

Nehe flicks and pojks.. är nog dags för mig att stänga ihop butiken nu.. har lyckats utveckla en huvudvärk och jag hittar ingen diagnos på det så kvickt i säng för att förtränga att det kanske kan röra sig om ett allvarligt psykiskt tillstånd som kommer att hänga i till imorgon..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det finns ca 40 000 olika diagnoser. En läkare skulle förmodligen sätta diagnosen R51.9 på din huvudvärk eftersom den endast är ett symtom. Men du har rätt - man skulle kunna göra en lek av det :) Om du visst hur mycket knäppa diagnoskoder det finns: Z55.2: Misslyckade prov/tentamina, Z56.3: Stressande arbetsschema, Z56.5: Bristande arbetstillfredsställelse, Z59.6: Låg inkomst, Z73.2: Brist på avkoppling och fritid, Z72.5: Sexuellt högriskbeteende, och till sist: R45.3: "Apatisk flicka" ;) :)

2009-02-19 @ 19:40:44
URL: http://tygtokan.blogg.se/
Postat av: Sanna

...Hittade några till! W58.9: Biten eller angripen av krokodil eller aligator, W52.9: Klämd, knuffad eller nedtrampad av folkmassa, W35.9: Explosion i ångpanna, V81.4: Tågförare eller tågpassagerare skadad vid fall ombord på tåg, V90.9: Olycka med vattenfarkost som orsak till drunkning och drunkningstillbud, V95.4: Olycka med rymdfarkost med skada på ombordvarande. Haha, jo vi har ganska kul i vår utbildning :) Men allra roligast måste väl ha varit att vara hjärna bakom alla dessa koder. Jag tänker mig att de sitter några personer runt ett bord och att det hela påminner om "Yrrol vid bordet" (YouTube) :) :)

2009-02-19 @ 19:50:37
URL: http://tygtokan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0