Looky looky

Jag måste bara skriva ner det här innan jag ångrar mig.. jag tyckte inte den var bra.. och jag är säkert den enda.. för ALLA säger att den är så HIMLA bra.. kanske var det därför jag tyckte den var hmm ja si så där bara.. ja ni vet.. Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson.. och jag förstår inte.. jag GILLAR ju böcker.. ibland t.o.m. onormalt mycket.. men nej då..it didn´t rock my boat.. det känns som om svenska lektionen på gymnasiet all over igen.. jag (och Teresa (tack gode gud)) var de enda som inte tyckte att en bok vi läst var speciellt bra.. och detta tycktes störa alla andra som läst den.. och detta INKLUSIVE läraren.. ja jag säger då det.. 

Ibland tänker jag att "ja men jag kanske borde läsa den igen för det var ju ändå X antal år sedan och kanske så hmm ja.. hade jag ett allvarligt hjärnsläpp när jag läste den och inte förstod hur bra den var.."

men nu har jag bestämt mig för att det bara är så att jag faktiskt inte tyckte om den.. så varsågod och stör dig =)

Kikade lite nyss på ett program på tv om en kvinna som ville utforska alla alternativ som fanns för att se yngre ut.. och en sak som hon ville göra var att en magoperation.. och då tänkte hon åka till Malaysia för att göra det p.g.a.  att det var mycket billigare... det enda jag kunde tänka var "hmm ja men.. där är det väl typ varmt.. jämt?" och rötmånad.. neeh uss... låter inte som en bra idé för stora sår på kroppen.. Hon fick också se en film från hotellet hon skulle bo på.. och då visade de bilder på rutschekanor, bergochdalbanor och stränder.. Eh? hmm... sår = jättedålig idé att testa rutschekanor eller bergochdalbanor... och sola ärr är heller ingen bra idé.. och från en som har opererat bort en sprucken blindtarm vill jag bara säga: AJ!

Tänk bara om alla var så förnuftiga som jag, vad mycket härliga magar vi skulle få se ;)

Fast jag kan förstå hur man kan bli så dära knepig när det gäller än själv.. Idag så bråkade ögat med mig (ja jag är medveten om att ögat är en del av mig själv) och vägrade alla försök jag gjorde för att stoppa i linserna. Och då jag för några dagar sedan drömde en hemsk dröm om att jag var sjuk och mina irisar blev större och större och fick reda på att de kunde explodera så bestämde jag mig att inte bråka med mina redan irriterade ögon mer än nödvändigt. (Sanna om detta är fysiskt möjligt att ögonen kan göra som i drömmen så är det helt ok att du inte berättar det för mig ;) så jag tog på mig mina glasögon.. och nu känner jag mig som en gråsten.. Kan tycka att andra ser bra ut i glasögon men att jag ser ut som en gråsten.. fånigt?

Imorgon ska jag till tandläkaren och ta bort tandsten.. och de 1-2 timmarna brukar alltid kantas av smärta och blod.. och alla gånger så har jag ju haft glasögon på mig och liksom inte sett riktigt hur hemskt det ser ut i skärpa eftersom jag måste ta av mig glasögonen när han håller på och skrapar och har sig.. så imorgon har jag planerat in ännu en gråstensdag.. Mera fånigt?

Ser iaf fram emot att få göra av med mitt presentkort på bokrean.. Woohooo (Har visserligen redan beställt 7 böcker på nätet *sssshhh*)

Jag tror btw att jag behöver anställa en sovassistent.. någon som vet var man kan hitta en? För förutom den här läskiga ögon-drömmen så hade jag en annan hemsk dröm:

Jag drömde att jag vaknade mellan klockan 16.00 och 17.23 (konstig tidsangivelse men det var ju en dröm) och insåg att min mamma och pappa skulle kommit och hälsat på vid 12-tiden.. så jag ringde hem för att fråga varför de inte kommit.. och då sa min mamma att de inte hade känt för att komma.. ELLER för att ringa och berätta att de inte skulle komma.. förstår ni hur traumatiskt detta var? Är det inte typ lag på att föräldrar alltid måste tycka om än och vilja träffa än? Hmm ja men det var ju som sagt en dröm så i själva verket så började lördagen med att jag vaknade halv 11 och att mamma ringde och sa att de var på väg och så dök de upp efter 12.. så ja.. det är lugnt ni behöver inte lämna in någon adoptivansökan

Dagarna innan detta så måste jag ha sovit på min arm eller något för vaknade upp med att jag hade himlans ont i axeln.. och detta höll i sig 4 dagar..

Så jag behöver någon som liksom kan putta på mig när jag ser ut att drömma knepigt eller ligger på kroppsdelar.. eller allra helst åtgärda det utan att väcka mig (jag gillar ju min sömn). Jag snarkar inte men det finns risk för att jag ibland gör ett störigt klick-ljud men det går att åtgärda om ni säger till mig.. (hmm).. ja men så att.. borde väl inte vara alltför svårt att anställa någon i dessa tider? Eller så kanske man kan träna upp Nelson.. fast han sover ju iofs mer än vad jag gör...

Sedan sist har Nelson fått en ny klösbräda



Nelson har hittat en ny favoritplats



Hängt med mig i 2,5 timmar när jag tittade på stand up på youtube mitt i natten



Och upptäckt ett hinder för att sitta i fönstret



Håll tummarna för att det gror



och för att jag orkar pussla färdigt



Neh nu är det natten och dags för att lägga sig ner och somna in i en gosig säng med ett svalt täcke på sig =)

En sista fråga bara.. är det verkligen någon som läser allt det hära?

Godnatti

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har här läst alltihop ;) vartenda ord!

kul att kika in på andras bloggar och spana lite! nu ska jag läsa vidare i din blogg. Jag hittade hit från "tygtokans" sida.



ha det gott.



hälsn Jenny

2009-02-26 @ 08:15:45
URL: http://armyonmyself.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läser!



Och jag gillade inte heller "Män som hatar kvinnor". Dåligt skriven, för stereotypa karaktärer och alldeles för många sidospår. Men jag kommer säkert göra "som alla andra" som se den där jävla filmen...



För övrigt tycker jag att det är kul att se att nån mer än jag hamnat i det förrädiska pusselträsket!



Kram!



ps. Det snöar här... oväntat va?!

2009-02-26 @ 10:51:09
Postat av: Sanna

Jag älskar dig Jennie!!!! Eller jag menar harkel att jag också hatar Stieg Larssons Män hatar kvinnor - men jag trodde jag var ensam! Blev otroligt glad över att inte va konstig längre. När vår lärare i Juridik och informationssäkerhet sa att han tyckte att vi skulle titta på den filmen bara tittade jag på honom och suckade.



Hahhah, ja dina ögon... Subjektivt skulle jag vilja säga iritis exkavationer främre kammare utan ljusväg kornea klar med lite fnyk. ;)



Imponerande att du börjat så. Jag fick en liten chock när jag räknade mina fröpåsar....



Hur du gör för att orka laga nyttig mat? Lägg 211 kr på en detox (helst inte plommon, det får mig att tänka på hon på SJ) på Hälsokost - så vips börjar du laga nyttig mat för annars får du ont i magen.



Kram :)

2009-02-26 @ 19:37:36
URL: http://tygtokan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hihi :) V81.4 "måste va tufft-tufft för dig" ;)

2009-02-26 @ 19:40:20
URL: http://tygtokan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0