Omdöme, någon?

Ja ibland undrar man ju.. är man verkligen normal? Så därför är jag dum nog att fråga er om ett omdöme (bry er för all del inte om att jag kommer storböla i en vecka om ni säger något taskigt..). Jo så därför har jag delat in det hela i en ja...skala kan vi väl säga..

*normal*

*Ja men jo.. det skulle jag nog kunna säga - normal*

*eh hmm inte mitt första val men hyfsat - normal*

*Va?! Ha du skojar? Njaa... - normal*

*Skulle inte väga lämna henne i närheten av mina barn (eller växter heller för den delen) - normal*

*Neeh kan inte komma på något positivt eller ens i närheten av normalt att säga om den flickan*

*ring på doktorn, hon är inte normal*


Jao så då.. var börjar jag med att blotta för knasigheter tro? Hmm jo jag tar det lite från idag och så får vi se var vi hamnar..

Idag såg jag en likbil.. mm jag vet.. läbbigt.. och av någon anledning så kollar jag alltid efter om gardinerna är fördragna eller inte.. och det var de.. *rysa*.. har faktiskt aldrig sett en död människa och kanske är det därför det hela är så läskigt eller så ska man helt enkelt tacka sin lyckliga stjärna för att man inte vet hur läskigt det är på riktigt.. hmm ja.. vet inte som sagt... förr i tiden då fick man minsann lära sig sånt från att man var liten då de hade kistorna på gården så att alla kunde gå dit och säga "Hej dådå".. kanske var det en bra idé.. jag har inbillat mig att man var mindre feg som liten.. eller så har jag kommit upp i den åldern att jag glömt hur det var att vara liten.. 
Hmm ja för att spinna vidare så kan jag dessutom erkänna att jag har en bok om kyrkogårdar/gravstenar.. och jag är nog den enda som tycker att det inte är knepigt.. men det ÄR faktiskt inte så knepigt som det kan verka.. jag släktforskar ju och det handlar mer om historien bakom kyrkogårdar och vad det kan säga om människorna som författade stenarna och de som blev begravda osv. osv.  

Jag kan se en koppling mellan de ämnen jag har läst; beteendevetenskap, arkeologi, juridik, etnologi och kriminologi

Hmm jaha vad kan man erkänna för knasigheter om sig själv då..  Jo.. jag tycker verkligen verkligen inte om att städa.. men ändå så kan jag störa mig så in i bänken på att saker inte ser ut som jag vill att det ska se ut i lägenheten.. Egentligen har det väl inte så mycket med städning att göra utan mer om jag tycker att vissa färger passar ihop eller inte och om saker passar in.. och det gör det inte här hemma.. vissa saker är ok men andra är nödlösningar.. och då får jag sådan lust att sätta upp post-it lappar som förklarar att "Neh den här blomman bara står här för att jag för tillfället inte har hittat något annat bra att ställa här, jag vet att det ser förjävligt ut men jag jobbar på det...och du skulle bara veta hur bra jag vet att det kommer att se ut om jag hittar precis det jag har tänkt mig"

Jag stör mig om det inte blir just som jag har tänkt mig och ger då hellre upp och har kvar min nödlösning än klurar ut något annat bra... m.a.o. kan vara lite envis ibland..

När jag var mindre så köpte jag en nalle med bara 1 ben i affären för att jag tyckte synd om den och antog att ingen annan skulle köpa den

Såg en pippifågel inne på Konsum för några dagar sedan och då börjar tankarna snurra.. "Kommer fågeln att klara av att flyga igenom dörrarna själv?" "Kommer någon försöka att hjälpa fågeln ut?" "Om den inte kommer att klara sig ut snart, kommer någon då att mata den så att den överlever?" och där börjar jag genast att försöka förtränga att fågeln är instängd i affären och kanske inte kommer att komma ut.. *pippin är ute i det fria* *pippin är ute i det fria*

Jag sover på mindre än halva sängen fast den är helt och hållet min

Börjar du prata om blod så går jag

Blir sur på mig själv om jag inte får grymt bra resultat på tentor osv trots att jag aldrig pluggar eller anstränger mig för att få ett grymt bra resultat.

Hittar på egna texter till sånger som du aldrig kommer att få höra..

GIllar att bli killad i nacken

Är helt beroende av böcker och tidningar.. har redan ångest över att jag jobbar när det är bokrea (24 februari för er som inte redan har koll på det) Brukar bli mellan 15-20 böcker på bokrean men i år måste jag nog försöka skära ner.. (ett hett tips är att förboka böckerna på internet då du inte drabbas av stressen i affärerna och då det dessutom är billigare) (Jag har dock varit duktig och sparat mitt presentkort på Bokia.. som finns i Nässjö och ja.. det är ju en bit bort.. och jag jobbar.. ska ju visserligen till N-ö två dagar senare.. men ja.. gå på bokrea hela 2 dagar efter att den har börjat?! nja...

Är dålig på mellanlägen.. antingen pratar jag för mycket eller för liten.. är för varm eller för kall..

Älskar att sova länge

Är grymt blödig.. kommer aldrig kunna se the green mile.. gråter när jag ser reklamen för filmen

Kan inte ha ihjäl en mygga ens.. med flit vill säga..

Badar 1-2 gånger per dag.. men är det på morgon/förmiddag säger jag ändå att jag duschar fast jag alltid badar.. gillar inte att ha duschen fastsatt där uppe då det killar som tusan utan måste hålla i duschen själv om jag vid något sällsynt tillfälle skulle duscha istället för bada..

Har börjat med uttryck som jag upptäckt att jag tagit efter min mamma..

Har fräknar på andra ställen än ansiktet..

Har 2 tatueringar men vill alltid ha fler trots att det i själva verket är 9 år sedan jag tatuerade mig senast..

Är osymmetrisk

Blir irriterad av att gå i blåst

Älskar saker i perioder fram tills att jag tröttnar och glömmer bort det för att lyckligt återupptäcka det längre fram och på nytt älska det i en period

Skulle kunna åka till Grekland ja typ jämt.. kan tänka mig resten av världen också men ska bara övertala mig själv om att jag visst vill sitta på ett flyg i mer än 4 timmar..

Kan definitivt inte somna på flyg, tåg, buss, i bil eller någon annanstans än i sängen om jag inte är så pass trött att jag inte kommer ihåg vad jag heter..

Har haft ont i hälen i 1,5 månad till och från men inte viljat ta reda på varför..

avskyr gröt, banan och lakrits (efter det så finns det en hel del saker som jag inte tycker om) (med betoning på hel) 

Säger inte att jag hatar saker då mamma har tutat i mig att det är ett för starkt ord att använda (oftast) 

Tycks heller aldrig kunna lägga mig i vettig tid.. (trots att jag älskar att sova) och därför snoozar jag alltid 3849385834593 gånger innan jag kommer upp.. och med det i åtanke så är det nog faktiskt dags för mig att skutta bort till sängen och bädda ner mig där.. har ju ett tåg att passa imorgon..

Så natski alla hjärtans barn =) och en harpuss från Nelle


Kommentarer
Postat av: Henrik T

hej Jenny, roligt inlägg. Om det är någon som man ska fråga om va som är normalt så är det antagligen inte mig.. men å andra sidan..finns det normala människor??

Lycka till på tågresan.

kram

2009-02-14 @ 06:52:08
URL: http://mikrad.blogspot.com
Postat av: Sanna

Du har väl bara ett litet käckt kontrollbehov! ;) KRAM!

2009-02-15 @ 20:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0