Me and my bubbles

So what, I´m still a rockstar, I´ve got my rockmoves..

Hmm ja nu var det ju några dagar sedan jag skrev senast och jag sitter här och försöker räta ut tankarna om vad som hänt sen senast och då kom jag på att jag tagit lite kort på sista tiden.. och tänkte om jag laddar över dem så kanske jag blir lite klokare.. hmm... VA!? 117 bilder.. eh.. ok? trodde det skulle vara närmare 20.. okii.. så lost in space är visst jag =)

Nu hoppas jag verkligen inte att ni hoppas på att det som följer kommer vara i någon kronologisk ordning eller att det ska hmm ja vad säger man "make sense".. för då är det lika bra ni slutar läsa här...

Städade så smått för några dagar sedan och då inträffade ett sånt där sällsynt tillfälle då jag faktiskt bäddar sängen ordentligt med överkast o så.. en liten stund senare så gick jag förbi sovrummet och... så här såg det inte ut efter att jag bäddat:



Hmm.. Nelson?

Nelle: "Ok ok jag hjälper till att rätta till"



Lite senare så hade Nelson något på hjärtat:



Nelson: "kom vi går ut"



"Schyssta vi går in på vinden"



"spännande"



"undra vad som finns där inne"



"Hmm neh matte verkar frysa, vi drar"



"Vi går ner en sväng"



"Naah jag ångrar mig, vi går hem"




Humma humma.. jo i helgen så var jag och fikade med Sanna en sväng efter jobbet (Hej Sanna! =) och sedan tog jag en tur in på Åhléns och möttes av en massa tulpaner i fina vaser.. och då fick jag en liten släng av "Åh det är snart våår-sjukan" och kände direkt för att köpa en vas.. men.. duktigt som jag var så blev det inte ytterligare en vas utan bara tulpaner till en gammal vas =)



Nelson luktar.. luktar.. eeh.. vänta det där ser inte ut som lukta... NELSON!



Hittade den här på Åhléns också.. självklart kunde jag inte motstå =)



Och här kommer en läskig än =P



Jahaja det där var allt lite obehagligt va? =)

Hmm.. vad har man gjort mer sen sist då..? .. JO fiskgratäng.. jag och Nelle.. eller nja.. jag gjorde gratäng och Nelle åt fisk.. (och ja Teresa jag gjorde potatismoset själv) *göra vågen*





Sen har jag ju varit duktig och bytt ut tomtar och ljusstakar. Köpte den här gubben i Lund en gång för längesedan och kan inte förklara varför jag fastnade vid den men jag tycker fortfarande om min förtvivlade man en massa



Hmm.. syns ju inte så tydligt hur den ser ut men ja.. ni får väl komma hit och kika istället.. eller ja.. vi får se =)

Dator situationen har liksom fastnat lite för tillfället.. jag försöker att blunda och städa runt hela röran istället.. det man inte ser har man ju inte ont av.. eller jo.. tårna kan ju ta skada.. hmm *komma ihåg att alltid titta ordentligt efter var man sätter fötterna*



Och på tal om fötter.. idag var jag på Poweryoga.. jo.. sant.. kom dit tidigt för jag hade gått en sväng på stan innan.. så där satt jag och väntade och höll precis på att ta på mig mina inneskor när värsta yogatanten dök upp barfota och med en egen matta.. gaaaah.. egen matta?  Inga skor? Försöker diskret pilla av mig skorna igen och ner med dem i väskan.. skit också det här var ju inte bra.. kom ihåg något jag läst i en av Mia törnblads böcker om att är man en 4 från början så trillar man inte ner till en 1a bara för att det kommer ín en 5a (ja ni får läsa boken själva om ni inte hänger med) och där satt jag förtvivlat och försökte komma ihåg att jag var en 4a trots att det trillar in en massa 5or.. (eller ja yogamässigt är jag väl en 1a iofs men lite uppmuntran behövs ju alltid) och då.. kommer hon.. en annan tant med skor.. TACK TANTEN!.. sedan kom instruktören och när jag frågade så sa hon att man inte alls behövde egen matta.. dumma yogatant som skräms med egen matta bara för att hon inte vill dela svett med andra.. hmm ja..

Sedan började passet och eftersom det fanns fler nybörjare *puh* så började hon med att gå igenom lite saker man skulle tänka på.. och visade bl.a. en position man kunde inta ifall man började må dåligt.. för det var tydligen ganska vanligt.. OK NO MORE skräms för idag *tycka*.. sedan pratade hon om att man skulle hålla maglås och rotlås = knipa + att man skulle tänka på att andas in och ut djupare än man brukar under hela passet.. *ok då har jag koll* tänkte jag..

Sen började hon med att säga att man skulle blunda (hur ska jag då kunna se vad instruktörstanten gör?) och sen när man satt där och skulle vara avslappnad och zen-aktig så dök det upp som ett brev på posten.. kinden började klia.. japp.. så bra är jag på att fokusera på rätt saker.. =)

Resten av timmen så försökte jag bara fokusera på att hänga med och att inte dratta på ändan.. och maglås, rotlås och djupandning samtidigt?.. ha! skojade hon?

Ja överlevde gjorde jag iaf och tänkte glatt när jag gick hem att det borde ju inte kunna bli värre nästa gång så varför inte.. tänk vad fantastisk hjärnan är på att förtränga =)

Ikväll har Nelle varit bebis som alla andra dagar.. han ligger i soffan när jag sitter där, han ligger på en stol i köket när jag diskar och han är i badrummet när jag badar.. Han verkar speciellt gilla när jag har bubblor.. Har ni förresten tänkt på att bubblorna blir mycket mjukare om man liksom kupar händerna och pressar ner dem mot vattnet och låter dem bubbla genom fingrarna? Jo jag lovar.. testa nästa gång (hmm undra om jag badar för mycket?)
Sjöng "lyckliga gatan" för Nelle när jag badade.. kunde bara de orden iofs så jag fick improvisera lite.. undrar fortfarande vad som fick mig att tänka på den sången.. inget man lyssnar på annars direkt..

Resten av kvällen har Nelle och jag mest hängt i soffan och tagit det lungt och busat lite med snöre..

"Ge mig snöret då!"


"Ah bus"



"Vadå?.. finns det fler snören?"



"Meh.. vart tog det första snöret vägen nu då?!"



"äh!... jag sover istället.."



Och på tal om det.. sova alltså.. jag har blivit sömnskadad... mm.. och då menar jag inte att jag sover dåligt eller något sådant eller.. jo på sätt och vis.. jag har upptäckt att jag bara sover på halva sängen.. jag gjorde inte det först men började göra det när jag släpa med mig böcker varje kväll som låg kvar i sängen och sen har jag liksom fastnat i att sova på ena sidan upp mot väggen trots att jag nu puttat ner böckerna på golvet.. och en morgon så vaknade jag med ont i axeln.. misstänker att jag sovit på den på något sätt.. Hense min sovskada.. och nu har jag haft fortsatt ont i axeln när jag jobbat.. jaja jag vet.. buhu.. andra har det värre.. men lite synd om mig är det allt ändå så det så! =)   fast inte nu.. för nu har jag semester i några dagar =)

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

och natti!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Herregud vilket roligt inlägg! :) Och lyckats fånga katten på så många kort! Hahah! Kul läsning!! Poweryoga.. usch, har tänkt gå på det här i min "stad", men vet inte om jag vågar faktiskt. Låter ju nästa otäckt :) Kram!

2009-01-25 @ 11:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0