Jaha

Det här var visst inte riktigt min dag.. vems det var vet jag inte men när du är färdig med din dag så får du gärna passa den vidare till mig =)

Dagen började med att jag snoozade alldeles för länge, i stort sett som vanligt alltså, bara att det blev lite väl länge idag. Ingen fara på taket dock.. inte så mycket trafik ute en söndag morgon så de minutrarna var incyklade innan jag kom fram..

Väl framme vid jobbet upptäckte jag att jag lyckats ta på mig min tröja ut och in.. japp.. det ska visst vara bra att sova har jag hört..

Lyckades ta mig igenom jobbdagen även om det känns som om det mesta gick snett och som om jag på något sätt pratade oerhört långsamt och segt.. det värsta är att jag kände mig väl medveten om hur seg och lätt efterbliven jag lät men ändå svårt att få upp takten i tanke och tal.. mm sömn ja.. bra med sådant.. bäst att anteckna..

På väg från jobbet kändes det väldigt kompicerat att ta sig ner från trappan.. lite för segt även om jag nu var seg i största allmänhet.. och jomenvisst hade jag innetofflerna på mig när jag var på väg till cykeln.. bara att vända tillbaka..

Nu är jag medveten om att jag blandar present & past tense (hmm ja fast det det heter på svenska.. eller det är ju samma sak men kommer inte ihåg vad det heter på svenska nu så fick bli en nödlösning =). Det är lite som att jag alltid blandade stora och små bokstäver när jag var liten och det fick jag självklart höra av fröknarna.. Kan jag rå för att vissa bokstäver känns bättre som stora och vissa bättre som små? Nu har jag lärt mig att så kan man ju helt enkelt inte göra så har anpassat mig ganska bra tycker jag även om det smyger in en liten ibland bland de stora och tvärtom =)

JUST DET.. har faktiskt sett en bra film nu.. In Bruges.. rolig var den minsann.. satt och småskrattade för mig själv i soffan.. även om den var lite sorglig mot slutet (sånt gillar vi inte) så är den ändå helt värd att se får jag säga.. och Colin Farrell gör ju heller inte ont att se på..

Läser för närvarande Människohamn av John Ajvide Lindqvist och vad sägs om den här meningen: "Folke levde likt de flesta män i vanföreställningen att hög hastighet kan få kvinnans hjärta att smälta ..." HA! Mitt i prick =)
Boken är väl egentligen inte min typ av bok men den är väldigt bra skriven så den har fastnat ändå får jag säga även om mitt läsande för tillfället går långsamt..

Normalt sett så tycker jag inte om övernaturliga böcker/filmer.. tycker det är otäckare och mer intressant med sådant som är så nära verkligheten som möjligt.. världen.. eller rättare sagt människor kan vara ofattbart skrämmande om man bara letar på rätt ställe..

Har köpt en ny kompis till Nelle.. han är inte ordentligt döpt än så vi kallar honom lilla gubben





Han är inte helt accepterad än dock.. Ska ha ett prat med Nelle sen.. man måste ju vara försiktig med dem som har hjärtat på utsidan =)

Neh.. nu har det varit ny dag någon timme snart så börjar väl bli dags att sova.. fy vad skönt det ska bli!

Imorgon blir det shopping i Linköping med Anna.. håll tummarna för att jag inte gör av med för mycket pengar..=)

God och Trevlig natt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0