Laserstrålar

För ca en vecka sedan var jag hos en dietist.. de senaste si så där 10-11 åren har min mage hatat mig lite grann och visat detta genom att då och då göra mig illamående m.m. vilket resulterat i att jag nu var hos en dietist för att se om hon kunde hjälpa mig.. och hon hade lite funderingar på vad hon tyckte jag kunde testa för att se om det kunde göra någon skillnad.. en av sakerna var att hon tyckte att jag skulle minska drastiskt på att äta potatis/pasta/ris.. ja helst inte äta alls.. och hellre äta knäckebröd än bröd... en annan var att sluta dricka cola och sedan börja dricka proviva och vispa i lite husk i det hela..  Vad jag inte riktigt fattat innan var att det så klart kommer bli ett uppföljningsmöte.. *suckpuststånkochstön*.. Ja jag vet att det hela är bra och positivt och hela den här grejjen men det är svåårt att ändra sina matvanor.. svårare än jag trodde..


Jag valde att sikta in mig på proviva, husk och mindre kolhydrater... (Sluta med cola kändes mer än svårt att starta med (japp beroende) så jag tänkte att om jag fixar alla de andra sakerna så kanske hon inte rynkar alltför mycket på pannan *hoppashoppas*). Innan jag började så hade jag föreställt mig att problemet som skulle dyka upp var att komma på saker att äta med tanke på att de grönsaker/frukter jag tycker om går att räkna på 1 hand.. och neh.. jag skojar inte här.. 1 hand.. 5 saker max...

Och mycket riktigt visst var det så.. svårt.. hjärnsläpp.. men lite grejjer kom jag ändå på men vad jag dock inte hade väntat mig var.. HUMÖRET.. neh.. efter dag 1 så hade jag tröttnat på maten helt.. trist.. inte så gott.. ville äta något annat.. spagetti, en potatis.. vad som helst utom kött och grönsaker.. och ja.. det har väl lite hängt i sig får jag säga.. idag var jag redo att klubba ner någon och sno deras kolhydratsfest till matlåda.. Men jag bestämde mig för att lite socker säkert kunde dämpa mina våldsamma impulser så efter jobbet inhandlade jag lite laserstrålar och jordgubbsmattor.. och GOTT, precis vad jag behövde för att gå från mordbenägen till normal.. puh.. och nej jag inser att dietisttanten säkert inte menade att jag skulle äta kött, grönsaker och ett berg med godis.. men.. hon menade säkert inte att jag skulle slå ihjäl någon heller.. så.. ja... hmm.. håll tummarna för att jag inte känner ett behov av att medicinera mig med socker varje dag.. vill ju inte se ut som en valross i min nya bikini..

Tur att jag inte slutade dricka cola på en gång.. räcker med lite abstinens i taget får jag säga..

Intressant att vem som får rösta.. till och med en flicka som dämpar sina psykotiska impulser med laserstrålar.. ja visst är Sverige underbart.. lite halvsurt med fotbollen dock.. japp..  jag tittade.. och jag är så där att jag blir irriterad när folk börjar ge upp även om Sverige ligger under.. och det bara är några minuter kvar.. hoppet brukar hänga kvar hela vägen..
Jag har en tendens att fråga en hel del också.. för att liksom dryga ut springtiden.. när de liksom inte är så nära mål.. detta är speciellt populärt hos familjen.. (pappa, storebror).. tålamodet är ändå förvånadsvärt högt trots frågor om vad de gör om de behöver kissa under tiden de spelar, om de får ha långbyxor om de vill osv.

Och hallå.. vem hade inte bytt tröja framför kameran om man hade muskler som Zlatan? Neh jag menar det..  har hänt mig en gång.. neh inte att jag kände mig så vältränad att jag ville byta kläder inför kamera men av någon lustig anledning så har jag bytt kläder under en fest.. och killkläder är fruktansvärt mycket skönare får jag säga.. men det var längesedan nu..

Och vem har bestämt att det inte ska vara några träningspass under sommaren? va? Jag som precis börjat..  hur är det förväntat att jag ska fortsätta träna själv under sommaren? va? Förstår de inte hur svårt det är att arbeta in en god vana? Och hur liten chans det är att jag fullföljer att göra en massa armhävningar m.m. om ingen gapar om att man inte får ge upp? Oschysst värre tycker jag..

Neh dags att sova så jag kommer upp i hyfsad tid imorgon.. hade tänkt försöka arbeta in vanan att jogga en kortis om dagen istället (haha ja precis)(ok någon gång i veckan då.. typ..)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Spännande med dietisten! Men det låter som du behöver komma på BULLKALAS!! :)



Jag tycker också det är oschyst att plocka bort alla pass på sommaren. Nu har jag ju inte tränat sedan vi började renovera d.v.s. den där månaden som börjar på f...... hm... :) Men vore bra att komma igång.

2009-06-08 @ 13:24:23
URL: http://villasolgarden.blogspot.com
Postat av: Anna

Lycka till med morgonjoggen! Själv håller jag mig till ett lagom promenadtempo, man kan ju inte slita ut sig helt... Men det där med diet verkar asajobbigt. Duktigt om du lyckas! Själv lever jag på färskpotatisdiet, det är ju så himla gott! Och så kan man variera det med annan potatis, typ chips..

2009-06-08 @ 17:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0