Idag såg jag en hund...

Ja, Jennie det var ju intressant.. tänker ni säkert nu.. men ni förstår inte.. den var yttepytteliten,  vit och alldeles ullig.. (hmm.. ja det gjorde kanske ändå inte det hela mer intressant när jag tänker efter ;)

Den såg iaf ut som ett litet moln som var ute och promenerade.. Hade lust att plocka med mig den hem.. men människor är ju så känsliga när det gäller sina husdjur och barn så jag lät bli =) Dessutom så är jag mer en kattmänniska än en hundmänniska.. Jag vet hur katter fungerar, vad man bör och inte bör göra om man har en katt.. Hur en hund fungerar har jag ingen aning om.. Jag gillar mer eller mindre alla djur men passar nog bäst ihop med katter tror jag.. eller nja.. alla djur tycker jag väl kanske inte om.. kan komma på några kryp som inte tillhör favoriterna.. tvestjärtar t.ex.  Har 3 traumatiska semester minnen som innehåller tvestjärtar.

Mitt första traumatiska tvestjärtsminne är från Kristianstad. Var inte speciellt gammal då och vi bodde på en camping där det formligen kryllade av tvestjärtar.. inte nog med att de är äckliga i sig men jag har en storebror.. mm.. och inget fel på honom men han är ju ett syskon och ibland är de ju som de är och den här semestern så informerade min snälla storebror mig om att det inte var bra att somna för tvestjärtar gillade att krypa in i mörka utrymmen så som näsor, öron och munnar.. japp.. ni kan ju gissa hur bra jag sov.

traumatiska tvestjärtsminnet nr 2 kommer jag inte ihåg riktigt var det utspela dig sig. Det var en camping det också och vi bodde i vår husvagn.. det hade regnat ganska mycket (härlig semester) och jag höll upp påsen åt pappa medan han delade på förtältet och pillade ner pinnarna i påsen. han skakade på pinnarna för att helt tömma dem på vatten och då.. forsade det ut ett gäng tvestjärtar.. (här springer jag in i husvagnen och lämnar pappa åt sitt öde vilket han inte helt uppskattade.. men jag är förlåten.. tror jag.. får ju julklappar iaf)

Sista minnet är från Holland där vi hyrt stuga och där bodde det också en tvestjärtskoloni utanför och det var många som tog sig innan i stugan.. en dag så satte jag handen mot väggen och kände hur det nöp till i fingret... då såg jag en tvestjärt som nypt sig fast i mitt finger var på jag skriker som en tok och skakar bort den.. pappa kommer farande och undrar vad som hänt.. tittar på mig och tycker att jag är allmänt töntig och att jag borde spara mina gallskrik till mer allvarliga saker.. tur att man har en mamma också ;)

Har kommit underfund med en sak på sista tiden.. och det är att jag är nog inte så tokig ändå när man tänker efter.. =) Nej då jag har inte drabbats av storhetsvansinne och nej mitt ego har inte svällt till enorma proportioner MEN.. jag har märkt att jag inte alltid är knäppast.. =) och visst är det skönt när man upptäcker att andra människor gör tokigare saker än en själv =D Råkar ni nu tycka att jag är helt uppåtväggarna knäpp och detta gör att ni känner er bättre så bjuder jag på det =) (Berätta det helst inte för mig bara, så mycket choklad har jag inte hemma)

Häromdagen så fick jag mig ett gott fniss..  var kväll och jag var idiottrött.. (varför nu idioter skulle vara tröttare än andra.. eller är det för att man blir idiot när man är så trött?) hm ja och jag tänkte att ett varmt bad skulle ju vara skönt och att klä av sig innan man badar är ju lämpligt.. (och det här kan jag berätta eftersom jag ändå inte har planerat att bli tillsammans med någon på 10 år.. minst). Så jag börjar klä av mig.. och inser sedan att det här måste vara något av den osexigaste avklädningen någonsin.. jag formligen ramlade ur kläderna.. =) Kanske inte låter så roligt så här återberättat men jag fick mig som sagt ett gott fniss iaf.. och det är alltid viktigt att ha roligt åt/med sig själv eftersom man ändå alltid kommer att vara den person man spenderar mest tid tillsammans med.. SÅ ha roligare med er själva.. tolka det hur ni vill =)

Och btw vilken tur att Nelson inte har pengar till en videokamera och att ingen har lärt honom att använda en...

Jaha.. nehe.. nu kommer jag inte på något mera..

Snipp, snapp, natti


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha! Mårten hade klivit ur kläderna på ett roligt sätt häromdagen också. Det såg ut som han tagit sats och hoppat ur dem, såg så kul ut :)



Jag gillar inte heller tvestjärtar, jag är livrädd. Nu har vi en källare med JÄTTEstora spindlar med JÄTTEgrova ben. Vill du komma på fika?

;)



Jag hittade min hantverkare på Babar. Jag tror de håller till där. När Mårten sa att han va elektriker började jag genast prata om min lampa jag behövde hjälp med, och på den vägen är det.



Så... memorera det om du nu inte tänkt ta tag i saken förrän om 10 år.. :)



Ses på lördag! Ska kolla upp bussar och tåg!

2009-03-10 @ 11:32:45
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0