Kanske har jag gått sönder?

Förhoppningsvis så är det något man kan ordna med lite våld och tejp.. det brukar ju lösa det mesta tycker jag..

Känner mig lite allmänt förvirrad och långsam.. som saker som ska vara upp är ner och tvärtom..  När jag gick från jobbet idag så kändes det inte som fredag fast ändå.. ska jobba imorgon och därför känns det inte som fredag men sen var ju alla andra så där alldeles fredags-glada och sa trevlig helg hit och trevlig helg dit.. Dessutom så var himlen alldeles blå ute.. det var ljust.. och klockan var 17.45.. som om det var sommar.. fast kallare.. ännu mer förvirring.. När man gick där och kikade på himlen så såg man vita streck efter flygplan och då kändes det ännu lite mer somrigt.. fast som sagt alldeles för kallt.. men kanske kan det var lite vår ute? Bara att någon har glömt ett jättestort kylskåp öppet som gör att temperaturen hålls nere? Ja jag håller då tummarna för vår åtminstone.. tänk om man kom på att det faktiskt redan ÄR sommar nu och skruvar upp temperaturen och bara vips HAHA nu måste du ta av dig nästan alla kläder och ta på dig bikini så precis alla ser hur bländande vit du är.. hemska tanke.. huvva..

Sedan så har jag sen några månader tillbaka lyckats vända på dygnet.. är uppe alldeles för sent och sover läänge.. och sen jobbar kväll och så om igen.. Men det känns ändå som om jag får mer saker gjord på natten (ja eller hur).. Ibland iaf.. här om veckan till exempel så kände jag för att sopsortera och plocka iordning lite m.m. sen att klockan helt olämpligt var halv 2 är ju en annan sak.. men jag försökte att inte skramla för mycket så jag hoppas att jag fortfarande står på god fot med grannarna.. Är iofs grymt lyhört här så man vet aldrig.. Ibland när jag ligger i sängen på morgonen så hör jag när de trycker på lyseknappen som sitter utanför ytterdörren..Och vissa dagar får man nästan hjärtsnurp när man hör att någon skramlar med nycklarna... vaaa.. ska någon gå in här.. nu.. när jag nästan sover... neeh just det.. inte så troligt neh.. okej.. hmm.. sova igen..

Och något helt annat... Varför piper micron gång på gång om man inte öppnar luckan efter första pipet? Vad är det värsta som kan hända om man inte öppnar luckan på en gång? Micron har ju stannat när den piper.. det är ju inte så att något kan bli jättevarmt och ja vad vet jag.. explodera.. Att man kanske blir lite hungrigare för att man inte hörde det första pipet och sedan helt glömt bort att man micrade något? Skulle inte den funktionen var mer användbar på spisen t.ex. Har inte riktigt klurat ut det hela skulle fungera rent praktiskt på en spis men jag återkommer när jag har en bra lösning.. På tal om exploderande mat.. en gång var jag så dära duktig och öppnade micron precis efter första pipet.. tog ut maten.. och den EXPLODERADE på mig.. så varm mat rakt på bar hud.. pyttelite iofs men aj!

I onsdags fick jag nya frön av Sanna. Tack så mycket! =) Några av dem kom i jord på en gång och jag hoppashoppas att några vill kika fram om någon vecka eller två.. Garanterar dock ej att jag klarar av att hålla alla vid liv men jag ska göra mitt bästa..och kanske lägga upp lite kort här på dem om de bestämmer sig för att kika fram så du får se de små liven.. kanske döpa dem.. har hänt förr.. ni är välkomna att lämna förslag ;)

Har ni sett i kalendern att det är våffeldagen nu på onsdag!? Oj vad jag blev sugen på våfflor när jag såg detta.. får hoppas att det håller i sig tills på onsdag då.. eller inte..skulle ju vara nyttigare om man gick och blev sugen på broccoli eller liknande istället.. sannolikheten att jag blir sugen på broccoli istället för våfflor är ju inte så hög.. men vad vet man.. konstigare saker har ju hänt..

Nehe.. jaha.. roligare än så här blir det inte.. ni förstår varför jag är i stort behov av att bli bortskämd med flådiga presenter och gudomlig resa till maldiverna och allt annat underbart man kan uppleva så jag har något att faktiskt skriva om här.. vill ju inte att min lilla skara läsare ska somna ifrån mig =)


Så har du mer presenter du kan hantera? Lugnt.. jag tar dem =)

Nattinatt från mig och Nelle



Kommentarer
Postat av: Sanna

Så söt han är Nelle Anfallaren... ;)



Vet du vad! Du kommer nog snart få se dina dorotheablommor, om det är de du sått. Mina som jag sådde i tisdags vill redan gro!



Alldeles för trött för att kommentera egentligen.. Vaknade kl 5(!) imorse och kunde inte somna om! Det är ju helt hysteriskt fel en lördagmorgon!!!

2009-03-21 @ 15:41:01
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com
Postat av: Henke

haha.. mm.. borde ju finnas en broccolidag egentligen.. som vägde upp alla semlor och våfflor och annat onyttigt som man luras på under året.. :P

o ja varför dessa pipande mikrovågsugnar.. vem glömmer bort att man har värmt mat? o inte precis som att jorden går under om det skulle hända.

spisar däremot fick ju gärna pipa lite oftare. en gång smälte jag en halv kastrull när jag skulle värma vatten.. :S då hade den gärna fått pipa.. men inte ett knyst..

2009-03-22 @ 17:48:11
URL: http://mikrad.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag vill oxå ha en pipande ugn. Härom veckan stod en platta på från att jag var hemma på lunch (och använde spisen) tills jag kom hem på kvällen. Funderar att göra en tantåtgärd och skaffa en timer...

2009-03-23 @ 13:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0