Men seriöst..

Allt som oftare så tänker jag just detta "Men seriöst..", inte helt vuxet kanske men vad gör man. Man kan ju inte lyckas jämt som jag brukar säga...

Några "Men seriöst.." ögonblick från den senaste veckan:

- Vaknade av att jag dunkade näsan i väggen.. men seriöst.. hur lyckas man?

- Sur tant i chokladaffär som jag hörde när jag var i Malmö säger något i stil med: Jaha det är lika illa som vanligt.. den  pralinen lyser med sin frånvaro den här veckan också *suckar*.. Men seriöst vilka problem man kan ha..

- Slog i fingret när jag rensade skafferiet.. och det låter väl inte helt farligt, eller hur? Men bara för att jag är jag så lyckades jag få en bula på fingret... men seriöst.. hur lyckas man-2..

- men seriöst! till vuxna människor som beter sig som omogna 5-åringar

- men seriöst till Josef Fritzl som enligt Aftonbladet ska försöka skylla hela "jaglåsteinmindotterikällarenochutnyttjadehennesexuellti24årochdettavarmitttrevligaste"  på just sin dotter.. han nekar till slaveri och våldtäkt men erkänner incest... kan nog inte säga så mycket mer om detta än just "MEN SERIÖST".. alla andra ord tar liksom slut.. men ska man ljuga ska man ju göra det ordentligt har jag hört..

- men seriöst.. någon som tycker om La Voix? Mamma sa att hon hört att den låten var populär.. får nog ge en "men seriöst" till mig själv där också för råkade slänga ur mig: Jag dör hellre än hoppas att den vinner.. I efterhand känns det som att ta i lite i överkant.. Lite avundsjuk är jag dock allt på ögonen.. och smilgrop.. jag vill också ha smilgrop! (stavas det så? =)

- Men seriöst till de 5 hysteriskt gråtande tjejerna som var med i ett Jagvillehittaenpojkvänitv-program.. ja visst - det är bra att gråta ut ibland.. det tycker jag allt.. men måste de gråta HELA tiden.. åt ALLT och SAMTIDIGT?

- Och ett sista men seriöst! Till min förkylning som gör att det gör tok ont i örat.. sluta upp med det dära!

Lite andra funderingar som jag haft.. varifrån kommer alla dessa konstiga ordspråk och uttryck?

Jävlar i havet..  t.ex. Vilka är dessa djävular som bor i havet? Vad gör de där? och kan de verkligen simma? Har de då gälar? Är några av alla de relevanta frågor som dyker upp.. 
 
Sedan har vi något som jag bara hört min mamma säga "Lugna ner dina upprörda hängslen" *fniss*

Och "lugna ner dig ett par hekto"  Hur många hekto är lagom? Eller är det olika beroende på hur upprörd man är?

Somliga straffar gud omedelbart - Användbart oavsett om man är religiös eller inte.. vad man menar framgår liksom ändå..

Jag ska bara.. Alfons Åberg..  mycket användbart för egen del.. och även "Vad är en bal på slottet.."

Och mormors. "den du.. med smör och bröd till"... man förstår ju vad hon menar.. typ.. eller kanske.. hmm.. va?

Ett annat uttryck som kommer från mormor är "du är en riktig höna du" Tror inte att det är ett vedertaget uttryck då jag bara hört henne säga det.. och dessutom bara till mig.. eller kan det vara så att detta är något vanligt som jag missat? =)

Nu ska jag leta reda på min kissekatt och vrålpussa på han så mycket jag bara kan =)

Tudiloo


Kommentarer
Postat av: Sanna

"den du.. med smör och bröd till"... Hahahaha! Borde användas oftare!! Själv händer det att jag också tar till "jag-ska-bara-alfons". Så du är inte helt nöjd med vinnarlåten.. :) Ja visst är hon söt!! Det har man liksom inte tänkt på innan, inte jag iaf. Jag trodde ju hon skulle vinna, men röstade till min egen stora förvåning på EMD! Jag hade inte sett deras framträdande tidigare men tyckte det va så bra, så jag hoppade alla fjortisvarningar och ringde och röstade varpå E eller M eller D önskade mig, mårten och svärföräldrarna en trevlig kväll och puss och kram! :/ ;)

2009-03-15 @ 09:45:13
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com
Postat av: Sanna

Men seriöst... det va "fel" dahlior! De här är inte runda. Men du kan gärna få hälften ändå, för de är söta de jag har också. Om du går in på impecta.se och söker på "sommardahlior" är det "collarette dandy" jag har (inte figaro).

2009-03-15 @ 12:49:09
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com
Postat av: Sanna

Du verkar ha större koll på trädgård än mig! Du verkar liksom INSE hur stort projekt det är! Jag har ännu inte gjort det... eller jo. Jag tycker du ska va glad att du "bara" har en balkong. Köpa stora krukor och så i och pedistaler intill väggen med krukor på! Det går ju göra massor med en balkong! Hör av dig om vi ska hjälpa dig med någon loppismöbel på onsdag när vio ändå har VW-bussen!! Vi är förhoppningsvis i Tranås kl. 17.30!



Ps. Smart att läsa receptet först... supersmart ;)



Kram!

2009-03-16 @ 20:55:23
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com
Postat av: Jenny

men seriöst. detta var det bästa inlägget jag läst på länge, alla kategorier.

ha en toppen helg!



kram Jenny

2009-03-20 @ 09:59:49
URL: http://armyonmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0