Ok.. det kan kanske vara så att jag är lite långsam..

..och NEJ nu menar jag inte långsam som i extraordinärt trög utan helt enkelt som i att långsam med att svara, få saker gjorda, blogga m.m. Till mitt försvar så kan jag säga att jag åtminstone inte är segast här hemma



Och självklart.. har jag inte svarat på något än..förlåt.. men det kommer.. förr eller senare =)

Hmm jaha.. det här var ju mindre bra.. nu har jag glömt vad jag skulle skriva.. det som var så mycket bra.. erhm.. ja.. verkar som om jag får komma på något istället bara så där rakt upp och ner..


Jo appråpå absolut inget.. ni vet hur man säger att man inte ska gå och handla när man är hungrig för att man impuls handlar en massa mat just bara för att man är hungrig och på så sätt gör av med en massa pengar... då kan jag säga att vill man inte göra av med så mycket pengar så ska man handla när man mår illa.. nackdelen är ju dock bara att man mår just illa, förstår inte alls varför man är i affären och vad man ska handla..och att det enda man kan tänka på är hur skönt det skulle vara att gå ut ur affären, klä av sig och lägga sig i närmaste snöhög för att svalka sig lite.. (tur att man har lite självkontroll annars hade jag väl varit blå vid det här laget.. har faktiskt varit blå en gång.. när jag var alldeles ny... lyckades liksom vira in mig i navelsträngen ett par varv innan jag tog mig ut.. nu förstår ni kanske lite lättare hur det kan hända mig saker som att jag vaknar av att dunka näsan i väggen osv. Undrar lite varför de kallade mig för ankan istället för smurfa... hmm ja får kolla med mamma..)

I måndags testade jag på ett nytt träningspass.. Freestyler styrka hette det.. och när jag kom dit.. så involverade det snören  eller kanske rättare sagt mer som gummislangar som man skulle knäppa fast vid fötterna, träda genom en platta och sedan skulle man dra och ha sig i handtag..  Jag kom dit när det hela precis skulle börja så jag hann aldrig riktigt lista ut om slang nr 2 var den tyngsta eller om slang nr 7 var det.. så jag grabbade tag i ett par som såg minst ut som de som killen snett framför hade.. jag menar.. skulle han vara svagare än mig så borde han inte gå ut utan rullstol.. och sedan satte det hela igång.. och förutom att man kände sig jättefånig för att det var tuungt och de rörelser man själv gjorde såg ut att vara väldigt olika från de hon gjorde på scenen så blev man trött.. Tyckte till och med att hon sa "efter det här blir det fika".. eeh.. VA?! gissa vem som tappade koncentrationen... inte för att jag var sugen på fika men efter några långsamma sekunder så insåg jag ju att hon inte kunde sagt att det snart skulle bli fika.. hon såg inte det minsta fikasugen ut.. så då var ju ju självklart tvungen att försöka komma på vad hon faktiskt sagt.. Kom fram till att det säkert måste ha något med vika att göra.. är det enda bra ordet jag kunde komma på som rimmade med fika.. inte för att jag vet vad man skulle eller inte skulle vika.. jaja.. kanske kan jag komma på det nästa gång..

Hade faktiskt bestämt mig för att jag inte skulle gå dit någon mer gång för att jag kände mig just urfånig och svag.. men sedan när jag vaknade dagen därpå och hade träningsvärk på alla möjliga ställen jag inte kommer ihåg att jag haft det på innan så bestämde jag mig för att jag skulle gå nästa gång också.. så bjuder jag på att jag ser fånig ut.. jag menar.. man ser ju inte mindre fånig ut om man sitter hemma och blir slapp och slö direkt =)

Jaha.. jo.. såg på nyheterna innan att transportarbetarnas fack var emot ett företag som hade sagt upp 2 anställda p.g.a. att de vägrat blåsa i alkolås innan de började köra sina lastbilar.. och ok jag kan gå med på att det kanske är onödigt och dumt att låta alla stå i kö och blåsa så man märker vilka som klarade sig och vilka som inte gjorde det.. men jag menar.. hallå.. personligen så kan jag säga att jag är ganska glad över att de får blåsa.. jag menar.. har ni sett hur stora lastbilar är.. gör ju säkert ont att bli påkörd av en vanlig bil.. men lastbil.. Aj!

En annan sak som jag läste häromdagen som fick mig att fnissa lite var ett erbjudande. Om man tankade på ett kort till solarie med 500:- så fick man 3 kilo godis.. varför skulle man vilja bli jättebrun och sen vräka i sig 3 kilo godis?

Jag behöver hjälp... någon gång under livets gång har jag liksom tappat bort hur man beter sig för att inte se helt lost in space ut på kort.. och då uttrycker jag mig milt.. eftersom jag nu också vet att jag alltid ser störd ut på kort så blir det hela värre och värre.. så fort någon plockar upp en kamera så försöker jag att slappna av.. haha.. ja eller hur.. och lyckas se knepigare och knepigare ut.. snälla.. någon som har muskelavslappnande droger att spruta in i ansiktet att erbjuda? ;)

Och sist men inte minst.. fick en utmaning av Sanna för ett tag sedan och eftersom jag är just lite långsam så svarar jag på den först nu..

tadaa..

Utmaningens regler följer som sådana:

- Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn
- Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord
- Svaren får gärna ha med dig själv att göra
- Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar (utom på den första frågan)

1. Mitt förnamn: Jennie

2. Ett ord på fyra bokstäver: Jord

3. Flicknamn: Julia

4. Pojknamn: Jakob

5. Yrke: Jurist                                                   

6. Färg: Jadegrön                                             

7. Klädesplagg: Jeans

8. Mat: Jordnötter                                             (Ok, jag vet.. kanske inte så matigt men försök komma på något själv på J)

9. Sak i badrummet: Julblomma                   (det har faktiskt förekommit.. ok)

10. Plats/stad: Jerusalem 

11. Orsak att vara sen: Jag gillar att sova     (no judgement.. tack =)

12. Något man skriker:  Jaha!?

13. Film: Jakten på den försvunna diamanten (känns som om det kanske finns en film som heter så som jag kanske
                                                                                      har sett)

14. Något man dricker: Jordgubbssaft

15. Band: Jackson 5                                              (Ja inte vet jag hur min associationsförmåga fungerar)

16. Djur: Jordekorre

17. Gatunamn: Jazzvägen                                   

18. Bil: Jaguar

19. Sång: Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

20. Aktivitet: Joddla

Inte så lätt som man kan tro faktiskt.. funderade en kort stund på att byta namn.. sen kom jag på att usch vad jobbigt att komma på något man faktiskt vill heta så ja svar på fråga 1 är fortfarande Jennie =)

Hmm ja och då är det meningen att jag ska utmana någon.. då får det bli... Henrik om du läser detta.. du läste ju det förra så ja.. oddsen är ju lite halvhöga ;)

....................................................................................................................................................................................................................

Som en boll kommer jag tillbaks till dig...

Hej du sitter och stirrar.. jag vet du vill ha mig..  
Haha.. ja.. vad vet jag den repliken kanske fungerar på någon.. (lyssnar på musik om ni nu undrar vad som flugit i mig)

Nej nu ska ni få vara i fred..  och jag ska hitta på något som får hjärtat att slå lite hårdare =)

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Sanna

harkel... ÄNTLIGEN!

;)

2009-03-28 @ 10:19:36
URL: http://frokenkreativ.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0