Spotify 4-ever

Japp nu har jag det för alltid.. eller... ja.. så länge jag har kvar bredbandsbolaget vill säga men ja.. same same but diffrent..

Nu behöver jag iaf allvarlig hjälp..  Min spellista är väldigt yr och konstig.. jag behöver förslag på låtar jag inte kan vara utan och även lite knaslåtar som får mig att dra på smilbanden.. Det finns ju hur mycket bra låtar som helst men jag kan inte komma på en endaste..

Av någon anledning så har jag en version av "Herrarna i hagen" på min lista.. och det är en KILLE som sjunger den... ja.. och "Aj aj med herrarna i hagen".. det kan jag köpa... men "sparkar i magen" (?!) neeh.. Är du kille och du får sparkar i magen så råder jag dig att sparka tillbaka..

Ett litet sidospår på Sannas inlägg om komplimanger.. idag på jobbet så hade jag mina bruna linser och då var det någon som frågade om jag hade färgade linser.. och då säger en kollega helt vänligt menat  något i stil med "ja jag bara smälter".. och då tänker jag... "Jaha.. och varför smälte du inte innan då med mina alldeles vanliga ögon.. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEM?". Nu har jag förstått att man bara ska le och säga tack när man får komplimanger.. jag jobbar på det ;) 

Så var inte skraja utan överrös mig med komplimanger så lovar jag att göra mitt allra bästa för att vara snäll tillbaka =D

På söndag så är det inte bara internationella kvinnodagen utan också världens bästa mormors namnsdag.. 2 av 3 inte illa..  (Ja och världens bästa mormor råkar vara min mormor.. ledsen men så är det bara =)

Överlevde mitt senaste tandläkarbesök.. gjorde inte ens i närheten så ont den här gången.. min elektriska tandborste är bäst  =) Meeheeen.. tandhygeinisten (ja han är ju faktiskt inte tandläkare egentligen) tänkte att han kunde ju slänga in en undersökning när han ändå var på G .. och visst.. inga problem..  Tryckte in bilderna i munnen.. klöktes en gång.. tandhygeinisten stirrade lite nervöst på mig och sa att.. ja den måste sitta så där långt bak.. okok inga problem.. SKYNDA DIG...  färdigt.. han plockar upp bilderna på datorn och klickar, klickar, klickar runt bland bilderna.. och under den här tiden han sitter och klickar hinner jag tänka:

Jahajahajaha.. hopp.. det där tog ju lite tid... vad är klockan egentligen? satan vad suddigt det var utan linser/glasögon...

Hmm... undra om det är bra eller dåligt att det tar så lång tid... kan han inte säga något snart.... neeh men bara han säger något bra så får han klicka hur länge han vill....

hmm... nu snart måste han väl ändå vara färdig? tååålamod.. det är bättre att det är bra nyheter än snabba...

*mummel*

hmm.. vad sa han? Ska han RÖDMARKERA en av bilderna? Hål?!

*gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*

Vad som kom ut var ungefär "Jaha.. okej"

Nu vet ju normala vuxna att det faktiskt egentligen inte är så farligt att gå och laga ett hål.. (även om det är lite halvtrist att lägga 1300:- på det) men när jag var mindre för ca 93857486 år sedan så hade jag ganska ofta hål.. och då fick jag laga varenda ett utav dem utan bedövning.. och har man gjort det en gång så vet man att det skulle vara helt okej att slippa den upplevelsen... Nu har jag ju lagat 1 hål i vuxen ålder med en helt annan tandläkare och fick rejält med bedövning.. så egentligen vet jag ju att det inte gör ont och att det är lugnt att laga hål.. men ja.. när var man logisk senast? =)

På tal om något helt annat.. köpte en bakbok på rean och.. kikade runt lite i den häromdagen (jag är mycket för att kika.. sämre på att faktiskt utföra recepten men jag lovar att jag ska testa på några av dem *erhm*) och då.. då står det Plättar med broccoli.. ööh? Är det bara jag som tycker att det lät hyfsat äckligt? Så nu känner jag mig lite skeptiskt inställd till hela boken.. men funderar på att riva ut sidan och förtränga vad jag läst...

Jag hatar min nya mascara.. mm och nu vet jag att jag tidigare sagt att jag inte hatar saker.. och det gör jag normalt inte.. vare sig någon eller något men just min nya mascara hatar jag..

Var på väg att köpa en ny mascara och då tänkte jag att ja men varför inte testa någon ny.. ser lite förvirrad ut en stund och greppar sedan en för att köpa.. När jag kommer hem upptäcker jag dock att det inte går att böja borsten.. (redan här börjar jag känna mig lite irriterad) Har nu inte använt en rak mascaraborste sedan jag konfimerade mig och jag förutser att jag antingen kommer att peta mig i ögat eller ha mascara i hela ansiktet..  och mycket riktigt.. inget ögonpet men mascara där det inte skulle vara.... jag tar då bort det med en tops och tror att allt är frid och fröjd.. sedan tycker jag att ögonen är ovanligt torra och svidiga. Skyller på mina linser och tar mig till jobbet efter att jag inte upptäckt något konstigt.. jobbar några timmar.. och då har jag förutom torra, svidiga irriterad ögon också en rejäl huvudvärk.. tar ut linserna för att upptäcka att det sitter lite mascara på.. gnuggar som tusan utan att få bort pricken.. upptäcker sedan att det sitter fast lite ludd från topsen vid ögonfransarna som är i ögat.. får efter mycket om och men bort luddet och petar in linserna igen..

Dag 2 så inbillar jag mig fortfarande att jag hade ren otur dagen innan och använder den nya mascaran igen.. och efter ett tag så får jag på nytt svid och kli i ögonen + huvudvärk. När jag kommer till jobbet så behöver jag åter igen ta ut linserna då jag ser suddigt och upptäcker igen att det kommit mascara på linsen som är nästintill omöjligt att få bort..

tror så smått att jag kanske är allergisk eller något mot den.. jag tänker då iaf inte testa den på nytt.. planerar istället att elda upp den.. tror iofs när jag tänker efter att det blir svårt att elda den.. men att bara slänga den i soppåsen känns så futtigt efter all sveda och värk som den har orsakat mig.. Ja jag vet! Jag ska kasta den i Svartån!!

Eller? hmm.. då kommer säkert en puckofågel eller fisk att försöka äta upp den och kvävas eller något och det kan jag ju inte ha på mitt samvete.. jaja.. jag klurar vidare...

På tal om konfirmation.. jag vet att det kanske inte är smart att konfimera sig när man inte är ens i närheten av religiös men det fanns inte direkt så mycket att hitta på i Nässjö när man gick på högstadiet.. och de tråkiga bitarna vägdes helt klart upp av annat =) Dessutom så kanske jag inte ens är godkänd.. vår präst gav oss ett prov att skriva innan vi fick konfimera oss och sa att klarade vi det inte så var vi tvugna att göra om det tills vi klarade oss... och jag och några till klarade sig inte.. men sedan blev det inget nytt prov och vips var jag konfimerad ändå.. eller... inte?

Hur illa är det förresten när ens tandhygeinist säger att han tycker att man verkar vara disträ? =)

Neh nu måste jag nana och ni lär väl vara trötta efter att ha läst den här textmassan kan jag tänka mig..

men oroa er inte.. det här var mitt tråkigaste =)


Natti

Ps. Det gror förresten.. mer om det en annan gång Ds.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahahhah! Vilket roligt inlägg! :) Kasta det i Svartån?!! :).

"Jahajahajaha... hopp" - vad fick du det ifrån?! :)

Köper du fortfarande receptböcker?? hihi :)

Ja precis, tacka och le, det är det som gäller oavsett ögonfärg ;)

Loppis någon dag i framtiden?

Kram!

2009-03-07 @ 19:32:47
URL: http://tygtokan.blogg.se/
Postat av: Jenny

nämen gud så roligt du skriver. Jag förstår den där känslan av att straffa mascaran. Det går ju inte bara att svepa ner den i hinken. "Skit ska skit ha" sa alltid morfar. Jag tror på svartån precis som du. eventuellt att böjda den med våld INNAN, kanske skölja ut den med vatten. nä fy, jag vet inte vilket straff som känns mest när man är en mascara. ;)



(och du... jag känner också lite som du. Min mentala hälsa känns helt plötsligt stabil när man läser runt lite då och då på "andras" bloggar vissel vissel inga namn nämnda haha)



KRAM

2009-03-12 @ 16:22:39
URL: http://armyommyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0