Detärintesant.com

Ja så känns det lite nu... gaah irritation! Kan inte skriva om vad men ja.. I förrgår läste jag mitt horoskop i Tranås tidningen (vilket jag aldrig gör annars) och där stod det något om att en försening eller liknade skulle ställa till det för mig.. vilket det gjorde.. (jag tror inte på sånt).. sen idag så lyckades jag snegla på horoskopet igen.. och detta var inte medvetet (faktiskt!) och där stod det något om att en person skulle göra mig irriterad.. och voila.. Jag är irriterad! fasiken jäkla skit! .. nu kan jag ju inte läsa mitt horoskop någonsin mer.. men hur ska jag kunna låta bli nu när saker och ting verkar stämma? Och ska det verkligen stå negativa saker varje dag just under mitt horoskop? Nu måste jag ju läsa horoskopet varje dag i hopp om att det kommer stå  något bra och sedan i ren förskräckelse inse att det kommer gå illa igen.. 

Jag får vara som en gås där vattnet bara rinner av.. Hmm finns det något sådant ordspråk? Eller var det logiskt bara för mig?

I helgen så lossnade skruven som höll fast stänkskyddet till hjulet på min cykel.. jag gick sedan med cykeln en sväng och då tog det helt plötsligt tvärstopp för den fastnade mot hjulet..så då vågade jag inte cykla mer utan bestämde mig för att duktigt laga cykeln själv.. och det hade väl inte varit så svårt att pilla dit en skruv.. men det var för tajt mot däcket så kom fram till att hjulet måste väck.. så jag skruvade lite.. inga problem alls *nöjd*.. sedan.. så upptäckte jag att bromsarna låg emot vilket gjorde att jag ändå inte fick loss hjulet utan att ge mig på att tömma luften ur däcket.. och då jag inte har någon pump hemma så kändes det hela plötsligt mycket omständigt.. (för att inte tala om att den kortaste skruv jag hittade var för lång och inget att fila med). Granntanten kom ut och ville erbjuda assistans när jag i mitt något fördummade/irriterade tillstånd försökte mig på att rycka loss hjulet... Hon föreslog att jag skulle lämna in cykeln, vilket nu är gjort *puh*.. Btw Lagacykelnfarbrorn såg så snäll ut så man fick lust att adoptera honom.. =)

Köpte ett nytt lyse till cykeln också.. jag pillade upp kartongen och hittade fästet som skulle sitta på styret.. och sedan en annan del (det här jag skulle ha tänkt alternativt tittat på skissen) Jag testade att sätta ihop de två.. vilket till viss del gick.. vilket jag inte skulle gjort.. för sen fick jag inte isär dem.. och nu har jag inget fäste till mitt lyse.. japp.. så mycket för att vara duktig och fixa saker..

Avreagerade mig lite på pappa i telefon efter detta och hans respons var "Ja ibland har man såna där dagar..".. Dagar?! Ha!.. började närma mig en vecka ville jag snarare påstå.. men.. kändes ändå ok.. var ju söndag och det kunde ju inte vara så att min otur skulle fortsätta in i en ny vecka.. så räknade kallt med att det hela skulle trappa ner under söndagen. (Detta var förstås innan jag drog ner stången till duschdraperiet och lyckades blåsa köttfärssås i ansiktet.. japp..

Jag har kommit underfund med att jag inte kan powernappa.. När jag ska sova en sväng mitt på dagen (vilket heller aldrig händer) så sover jag minst en timme och är hur svårväckt som helst sen.. Kanske är det därfor jag aldrig lägger mig och sover mitt på dagen även om jag är jättetrött och hinner.. blir för jobbigt att försöka vakna till helt enkelt.. Jag önskar att jag kunde effektiv sova lite varstans som en del gör.. men inte jag inte.. de gånger jag somnat i bil/tåg/buss eller liknande under mitt vuxna liv kan jag lätt räkna på en hand.. why?

Neh.. har hört att man ska göra istället för att tänka.. (eller så hittade jag möjligtvis på det nu.. ) Så nu är det dags för liten klumpig att sova..

Godnatt! =)


Kommentarer
Postat av: Sanna

(Detta var förstås innan jag drog ner stången till duschdraperiet och lyckades blåsa köttfärssås i ansiktet.. japp..



Hahahaha! Så jävligt!



Men vilken cykelmek du är! Du försöker ju iaf, det hade inte jag haft tålamod med.



Jag kan inte heller powernappa! Fast av en helt annan anledning. Jag kan inte somna för jag är nojig över att sova för länge. :)



Kram!

2009-05-15 @ 08:55:04
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0