Hej på dig Evert

Ni vet hur det är när man är så trött att det känns jobbigt att behöva gå och lägga sig för att man måste borsta tänderna och pilla ut linserna först? Jag har för längesedan passerat det stadiet, glidit förbi att det är ansträngande att behöva ta beslutet om att gå och lägga sig och landat någonstans runt att det är ansträngande att existera.. Japp ni har förstått rätt.. jag är TRÖTT! Är inte van att gå upp tidigt flera dagar i rad med följd att jag gått och lagt mig för sent varje kväll och imorse var det dags att släpa sig upp 04.15 med halsont och huvudvärk. Det kändes som om jag hade haft besök under natten.. Av en vampyr.. fast den här var inte av den vanliga sorten utan en som inriktat sig på att tömma människor på vatten istället för blod... Nu har jag visserligen inte hittat något bitmärke på halsen men jag har ett mystiskt rivsår på benet som är en si så där 5 centimeter långt.. Detta hade jag inte när jag gick och lade mig.. ni förstår att man blir misstänksam..

Nu har jag under dagen försökt kompensera detta + att lindra mitt halsonda med att dricka vattenvatten och åter vatten.. inte ett helt bra beslut.. det visar sig att man blir väldigt kissenödig av att hinka i sig vatten.. men man lär så länge man lever.. runt 60-års åldern bör jag väl ha lärt mig lägga mig i tid, klä mig efter vädret och tänka efter innan jag pratar.. så nu är det bara att invänta visdom.. ;)

Men nu ska jag inte vara sådan.. positiva tankar... det var ju fint väder vid 5 när man cyklade på morgonen, härlig luft, knappt några bilar.. Jag har lyckats övertala mig att träna 3 dagar i rad nu trots att jag varit komatrött och.. och.. eh.. ja JUST DET.. jag får sova hur länge jag vill i morgon!! Kan det bli bättre..? Jo iofs.. om jag hade varit ledig flera dagar i rad som alla andra.. och hade choklad hemma.. och någon som bar mig till sängen och bäddade ner mig.. något som lindrar mitt halsonda... och... hmm ja kanske dags att byta ämne innan jag börjar gråta....

Jag gillar när jag var på loppis här om dagen och plockade på mig 10 knappar och ett garnnystan (ja.. vet inte riktigt varför men jag kommer nog på något). När jag skulle betala så frågade tanten en av de andra tanterna vad knapparna kostade och då sa jag att det stod 50 öre styck på burken.. och då fick jag svaret.. Neh men så mycket kan vi ju inte ta.. 1 krona blir det och 2 för garnet.. Varför kan det inte alltid vara så att den som tar betalt prutar ner priset själv? =)

Gaah.. mindre än en månad kvar till Frankrike.. måste leta bikini nu på riktigt.. och ja på tal om det.. var är mina muskler? Jag kan nog nästan påminna mig om att jag läst att man får muskler när man tränar.. vem har glömt mig och varför? Och viktigast av allt.. var kan man klaga?

Nehe nu ska jag vara cp framför min tv en stund innan jag går och lägger mig..

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha! 3 kr för lite knappar och garn! Här behöver man inte va rik!

Hoppas du hittar dina muskler! ;)

2009-05-22 @ 08:32:55
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0