Min lediga dag..

..började inget vidare får jag säga.. jag drömde (och ja det här är sant).. att någon friterade och åt kattungar och att jag bevittnade när de skulle sänka ner kattungarna i en fritös..

Hmm ja vad ska man säga.. passera start och gå direkt till psyket..

Upptäckte också att jag vaknat mycket senare än vanligt (kl 1), halsen sved, näsan var täppt, ögonen röda och all allergi medicin var slut.. ja ni förstår att man önskar att man hade en till ledig dag efter den här för att återhämta sig från den första men men..

Kom iväg till biblioteket iaf och lånade en franska reseparlör.. nu tror jag väl att jag säkert kan få ur mig en halv mening på franska med hjälp av den men jag kan inte för mitt liv  förstå hur jag ska kunna förstå något svar jag får.. får väl nicka och le.. fanns faktiskt en sektion i boken med kroppsspråk också.. kanske ska hålla mig till den sidan..

Fast det roligaste i boken var under rubriken "Flörta". Det började med uttryck som: "Du har underbara ögon", "Jag tycker om ditt skratt", "Jag gillar dig" och "Jag tycker du är fantastisk". För att helt plötsligt gå vidare till "Jag älskar dig" (snabba puckar). Men sen kommer"har du någon pojkvän/flickvän" och "är du bög/lesbisk" (ett vettigt förslag hade ju kanske varit att fråga det innan man säger "du är fantastisk" och "jag älskar dig" men vem är jag att döma).
Skulle man nu få nekande svar på pojkvän/flickvän frågan så fortsätter det med "ska vi tillbringa natten tillsammans?" och "men bara med kondom!".  Och går det här också vägen så kommer "Var det skönt för dig?", "Det var underbart". Men jag måste säga att favoriten är slutet: "Var snäll och gå nu!", "Stick" och "lämna mig ifred".  Där har man ju konversation för en hel kväll.. eller ska jag kanske säga en helkväll..

Det har tillkommit en ny funktion på mitt badkar.. hightec tänker ni kanske nu.. neh.. ingen uppgradering här inte.. jag har lyckats städa fram en gungfunktion som är allt annat än avslappnande när man ska bada eller duscha.. hur frustrerande som helst.. och eftersom jag är en jagtardetimorgon-flicka så lär jag väl vara frustrerad ett tag till ;)

Och nu ett lite allmänt klagomål.. HUR ska jag kunna bli brun om det inte är soligt varje dag? Neh just det.. taskigt värre.. jag var hur glad som helst efter att ha spenderat 1-2 timmar på balkongen i solen och gått från vit-rosa till beige-rosa men ja nu lär man väl snart vara tillbaka på vit-rosa igen... ;(

Hade en nära-grekland upplevelse på balkongen.. Satt i solen och när man blundande så kunde man liksom föreställa sig en lång härlig strand och att om man öppnade ögonen så skulle man se glittrande kristallklart vatten som väntade på att bli badat i.. men neh... så bra var det ju inte.. men en flicka måste ju få drömma lite..

Hade en liten fest här hemma efter min födelsedag och nu har jag fått presenter så att jag både kan lukta gott, äta och dricka gott. Tack så mycket =). Tömde kameran nyss och det var inte många kort tagna jag har dessutom lyckats fastna på alla i stort sett så därför får ni inte se dem =) det blir kort på tårtan istället =)



Inte så vacker men jag gillar ju choklad.. för er som inte redan visste =D

Neh dags för sömn.. håll tummarna för en behagligare dröm och en bättre dag imorgon =)

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0