Varma vindar

*Wohooo*.. tandläkarbesöket passerade utan vare sig terror eller extrem smärta.. kom därifrån med en rejäl bedövning (kändes inte direkt uppmuntrande att mamma sa att det syntes att jag var bedövad.. kändes redan som om halva ansiktet var enormt och släpade efter.. men men..) och 300:- mindre fattigare än vad jag hade trott jag skulle vara.. måste komma ihåg detta om jag nu skulle behöva laga ett till hål  så man slipper stressa över det innan man ska dit.. min nya tandläkaren är alldeles underbar.. Snabb, fåordig och orsakar ingen smärta.. Kan det bli bättre? Fast han höll fast min tunga ett tag vilket gjorde hela andningsgrejen mycket besvärligare.. så ja.. kanske inte ska virka en medalj ändå när jag tänker efter... En sak som var lite underlig är att under den här hållafasttungan-fasen av lagningen så tänkte jag "don´t cut off my airsupply..". Ja vad säger man.. har jag problem eller tittar jag helt enkelt på för mycket tv?

Har dock tyckt lite synd om mig så här framåt kvällskvisten.. bedövningen har släppt och det ömmar i munnen. Kan delvis bero på att jag lyckades tugga en hel del på kinden när den var bedövad... Sedan har jag drabbats av mycket mer allergi i år än jag brukar.. normalt brukar det hålla sig till kli i ögonen men nu känner jag mig helt förkyld.. näsan rinner och jag nyser en massa.. Fast jag snorar gärna ett tag till om mormor får bli lite bättre.. stackarn är allergisk mot många fler saker än jag och bl.a. mot en del mediciner.. hon fick åka in till sjukhuset för att hon blev röd över hela kroppen  och svullen. När jag var där så rann ögonen och såg mycket trötta ut.. håll tummarna för att hon blir bättre snart.. hon behöver ett par extra tummar nu!

För att prata om något helt annat.. att jag är beroende av cola vet kanske fler än jag men.. vem kunde anat att jag är beroende av Grekland? Jo ok kanske inte helt otippat men.. har börjat drabbas av abstinens vilket uttryckt sig i olika typer av hallucinationer.. Säkert förutsakat av de varma vindarna... häromdagen så kändes det nästan som om man var i det varma Grekland åkandes på moped med varma vindar som fläktar.. ikväll så är det en sån där kväll där det är vaarmt i lägenhet och det är alldeles lagom svalt på balkongen .. gaah.. vill dit

Men.. intet att bli ledsen över.. 3 veckor kvar sedan befinner jag ju mig på franska rivieran.. *wohoo*.. vilket för mig till ett till *wohoo*.. jag fick kompledigt imorgon..ska bli skönt att få vara ledig en till dag.. tänkte tillbringa den med att försöka handla lite saker inför resan.. typ något att bada i.. har hört att det ska finnas vatten vid rivieran och man vill ju vara förberedd ;) Jag gillar ju dessutom verkligen att bada.. så där lite för mycket.. fånmycket kanske.. men hur skönt är det inte att simma och flyta och plaska i alldeles kristallklart vatten..

Nu ska jag snart runda av men jag bara måste få dela av mig om en notis jag läste i en tidning med överskriften "Kvinnor har mardrömmar (och män har heta drömmar)"

                                                 Bekymmer över upplevelser från förr uppträder i kvinnors drömmar.
                                                 Kvinnor har nämligen fler mardrömmar än män,
                                                 som oftare drömmer om sex.
                                                 Kvinnors mardrömmar är dessutom mer intensiva än männens.

Och jag som alltid känt mig så nöjd med att vara kvinna.. nu känner jag mig inte helt säker längre...

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Äh, känner mig heller inte så nöjd med att va kvinna, helt plötsligt! ;) Ja vilka varma tropiska vindar det var igårkväll! Idag blåser det betydligt mer skandinaviskt!



Så du åker om 3 veckor... Är det ok om jag fixar bruna linser, färgar håret och snor ditt pass?? ;) Vi ska försöka fixa en resa till Italien i sommar. Vägrar semester utan semestermål!!!



Hoppas du hittar någon bra bikini!

Kram



2009-05-27 @ 07:27:32
URL: http://villasolgarden.blogspot.com
Postat av: Sanna

Har svarat på din kommentar i min blogg.

Kram

2009-05-27 @ 07:35:57
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0