Nyss var det tisdag

Läser just nu om antiken (Nej jag är inte färdig än trots att jag borde vara det *ångest*) men då var det ett stycke om slavar och hur de inte sågs som mänskliga osv och då kom jag att tänka på den här bilden som togs på en semester i Grekland. Ja det händer att jag går på museum, på semestern trots att det är stekhett... Har ingen förklaring till varför men nu har jag ju en anledning till att visa en av bilderna för er =)





Och tänkte att himla oschysst av dem att tillverka en sån karikatyr men sen tänkte jag att tänk om han faktiskt såg ut så på riktigt (nej det här har inte upptagit en stor del av min dag så ni behöver inte bli oroliga =).. Inte snällast att anta att det ska vara någon form av hån mot personen som avbildas.. fast samtidigt så tror jag att när man dör så är man just det - död. Så ja.. hmm tappade tråden någonstans men slutsatsen ska väl vara han är med största sannolikhet död sedan länge och skulle jag nu ha fel så kan han säkert inte svenska ändå.. *hoppas* ;)

Låter ju kanske lite halvtrist att tro att när man dör så försvinner man, hade ju varit trevligare om det var mer som ja.. Super mario bros kanske där man får ett nytt liv om man dör fast då hade man ju startat om på samma bana/liv och det tror väl inte de flesta.. eller jo.. skulle kunna vara en form av reinkarnation.. fast då borde han dykt upp som en eldspottande blomma eller något i stället.. eller så skulle det kunna vara som om om man kommer upp till en ny level.. och det representerar vad man nu kommer vidare till.. hmm.. ja.. ledsen analogier verkar inte vara min grej.. dök upp ännu mer konstigtheter i huvudet som.. när jag var liten så tävlade vi om vem som kunde köra en bana snabbast bl.a. och då kan det vara.. att det kan gå illa om man skyndar igenom banan/livet för det var ju större chans att man dog då än om man körde banan lugnt och säkert..

Ähum.. är ledsen.. ska aldrig jämföra döden, eventuellt vidare liv med ett tv-spel mer.. men ja utan att bli alltför morbid nu så tror jag att man är borta men finns kvar för att vi minns dem och ja det räcker för mig... (behöver ju inte springa runt och oroa mig för att att jag kommer brinna i helvetet (kanske borde göra det efter det härdock =) eller dyka upp som en fågel eller något (är både höjd och flygrädd =P)).

Blev allt lite sugen på plattformsspel nu..

Tänker definitivt skylla på att jag har sovit för lite i natt om ni undrar...  =)

Och för att ta upp något helt annat.. läste för en liten stund sedan på expressen om Michell från England som får orgasm ca 300 ggr per dag på grund av någon "åkomma" och men ja.. hur har hon tid? Hon kanske iofs inte har så mycket val.. men.. Går det att ha något jobb då? Får hon sjukpension? Är hon kanske otroligt bra på att dölja det och kan jobba ändå? Kan ju inte vara lättast att koncentrera sig.. hmm ja det tål att kluras på..

Neh nu är det nog bäst att jag går och lägger mig innan det blir mer yr här..

Natti! =)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kul jämförelse: döden - super mario bros! Jag tror definitivt på en ny level! Det har jag alltid gjort!



;)

2009-11-26 @ 20:31:38
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0