Överinformerad


Ibland önskar man att man kunde få fortsätta vara lyckligt ovetande.. jag tror fullt och fast på att man är lite lyckligare om man också är lite dummare.

Som exempel.. hur gärna vill man egentligen höra om saker som kan inträffa med kroppen? Satt för ett tag sedan och bläddrade i en tidning och där stod det om framfall.. och visst har jag hört om det tidigare men aldrig blivit informerad om exakt vad det innebär.. nu fick jag dock reda på det.. och.. USCH.. fy tusan och tack så väldigt mycket för den bilden som jag målat upp i huvudet och omöjligt kan få ur minnet..  är ni fortfarande lyckligt ovetande om vad det innebär så googlade det för guds skull inte! Jag lovar, bättre att inte veta.. är du kille där emot så ja.. nä.. låt bli ändå..

En som skulle må bra av lite information är Silvio Berlusconi.. läste i tidningen om honom och är det sant så blir man ju lite småtrött.. det stod att han egentligen inte alls trivs med sitt jobb att styra i Italien utan att han offrar sig.. eh.. jag tror det är fler som inte trivs med att han styr Italien och önskar att han kunde sluta "offra sig"..

Usch det lät drygt.. ledsen =)


Mitt läsande om antiken går segt och jag ligger way behind.. det verkar dock inte ha varit fullt så segt att leva sig igenom antiken som det är att läsa om det om man får tro Robin Lane Fox.. ett olympiska spelen där alla tävlande är nakna hade ju onekligen varit lite halvintressant.. eller lite jobbigt också faktiskt.. visst kanske det borde vara naturligt att vara naken men.. ja vissa saker känns lite lustigt att göra och se andra göra naken.. som att springa 100 meter.. eller stavhopp osv.. och.. det låter dessutom rätt så oskönt får jag säga.. ska man springa så vill man ju att vissa kroppsdelar ska vara still.. eller? Och när man landar på madrassen efter stavhoppet så kanske mattan blir så där klistrig mot huden.. hmm.. ja.. jag är ledsen att jag tog er dit.. tankemässigt =)


Sedan är det lite distraherande att jag stup i kvarten tänker.. åh.. Grekland.. åh varmt.. bada.. åh turkost vatten.. grekisk maaat.. mm... hmm nej krig var det ju.. just det *läsaläsa* Jahaja.. Egypten.. åh varmt.. sol.. bada.. nej! läsa var det.. filsofi.. jahajaha*läsaläsa* Itaalien.. åh sol.. bad..

Ja ni fattar.. =) (Mystiskt att man glömmer bort otäck röd solbränna,soleksem, att jag inte tål viss mat, flygrädsla osv ;) Ändå skulle jag ge typ.. halva armen för att ligga på en strand i Grekland nu.. eller ja.. en halv chokladkaka iaf.. choklad blir ju ändå så kladdigt i solen och äter jag mer choklad så kommer jag väl börja svettas choklad snart =)


Är det bara jag som byter tv-kanal när det blir jobbigt att titta på vissa program? Och då menar jag inte typ blod och otäckt på något doktors-tv-serie ,trots att jag egentligen tycker det är äckligt som tusan, utan jag menar när det blir pinsamt.. och ja jag vet ju att det inte är pinsamt för mig som tittar och inte är där.. men jag fixar inte att se när folk gör bort sig eller när de gör saker som jag tycker är pinsamma även om de inte alltid själva tycker det.. ja jag vet.. mor och far måste tappat bort någon IKEA del när de satte ihop mig ;)

Neh nu ska jag lyssna på lite mera Ebba, läsa lite mer om antiken och sedan se om jag kan få upp kroppstemperaturen lite under täcket.. hmm.. kanske går att kombinera dessutom.. jaja vi får se =)

Natti


Kommentarer
Postat av: Tilda

Haha, här har du en till som byter kanal! Kan inte ens lyssna på när de ringer en vän på Postkodmiljonären... Av någon anledning blir det så konstigt när de gör det, och jag tål det inte!

Framfall ja, Leya hade det för några år sen. Mindre mysigt...

2009-10-22 @ 13:15:17
Postat av: Anna

Såklart jag var tvungen att Googla det.. och FY!!!

2009-10-22 @ 15:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0