Hjärnbrus

Hej hopp!

Idag vet jag inte alls vad jag ska skriva, det kan man ju tycka inte borde vara en ovanlighet att döma av tidigare inlägg men jo så är det faktiskt.. ovanligt tyst i skallen..

Såg dirty dancing på tv för några dagar sedan.. och visste inte att filmen skulle gå utan flipprade bara mellan kanalerna när jag hittade den.. och självklart har jag ju sett den innan.. man är ju inte tjej född på 80-talet och missar en sån sak.. men ändå fastnar man liksom.. kan inte titta bort.. kommer på sig själv med att småle lite och önska sig ett dansgolv att dansa bort en del av överskottsenergi på..  Ibland undrar man exakt vad det är man går igång på när man lyssnar på låtar som egentligen otroligt dåliga men man kan inte låta bli att vilja dansa eller när man fånler framför en film som är galet dålig.. neh jag vet inte varför det händer men visst är det trevligt när det gör det? =)

Åh vad jag önskar att allt bara kunde vara en lång helg och inget måndags segt alls.. men man säger ju att man inte riktigt uppskattar det som är bra om man inte får lite dåligt också.. bull.. Jag lovar dyrt och heligt att jag kommer att uppskatta helg alla dagar i veckan om någon skulle överväga att ge mig detta =)

Usch har lite ångest.. Idag så upptäckte jag en megaspindel i köket.. vanliga mindre spindlar brukar jag kunna förtränga och låta dem vara och hoppas på att de inte kommer vilja bo i någon av mina håligheter i huvudet när jag gått och lagt mig.. men de här var helt enkelt FÖR stor för att låta leva fritt i lägenheten.. Så efter att ha lyckats få upp spindeln på ett papper (utan att hysteriskt skrika och droppa pappret på en gång, det vill säga på andra försöket) så hivade jag ut spindeln genom fönstret.. för att plötsligt inse att den borde ju dö av ett sådant fall.. eller? Ja vad vet jag.. jag kan inget om spindlar.. men det känns ganska logiskt att de skulle dö av ett fall några våningar uppifrån.. Så nu känner jag mig helt enkelt jätteond.. (Eftersom jag är lite av en typisk lillasyster så hoppas jag innerligt att någon kommer ljuga så det förslår och säga att spindlar har en inbyggd fallskärm som de bara älskar att utnyttja.. någon? Snälla? =)

Spanat lite på nyheterna de senaste dagarna och då är det ju svårt att undvika allt som skrivs om Mats Alm som eventuellt mördat sin sambo Linda.. och ja.. vad ska man säga.. kunde han inte bara gjort slut om ha inte ville gifta sig istället för att ha ihjäl henne och sedan försöka elda upp kroppen? Hur svårt kan det va liksom?  Ja jag vet.. hur okänsligt som helst av mig =) Man kan ju undra hur han försöker förklara varför tjejens kropp brann när han hittade den? Och tänk vad trist om han inte ljuger.. Jag looovar jag letade efter henne i flera dagar och till slut hittade jag henne men då brann kroppen..  Yeah sure

Nu har kurs 2 på min historia A kurs börjat.. och det känns så där jobbigt att komma igång och läsa.. som om jag borde vara riktigt alert innan jag börjar läsa för att jag ska fatta, komma ihåg, slippa läsa texten 1 miljard gånger för att lyckas klara lämna in en vettig uppgift.. Nu är det inte så att jag är ovanligt trög.. inte vad jag märkt av vill säga.. men första kursen var en sådan som mest kräver lite logiskt tänk och sedan att formulera något efter det för att lämna in.. det brukar vanligtvis gå ganska bra.. Men Antiken.. gah.. jag kan inget om perioden, känner mig inte speciellt motiverad eller inspirerad över att lära mig mer heller och jag tvivlar starkt på att man bara kan slänga ihop något utan någon större kunskap och ändå bli godkänd. Jag förstår inte varför jag ska ha så otroligt svårt att motivera mig att göra något som jag inte känner för.. Jag är livrädd för att behöva läsa 1000 sidor om antiken upprepade gånger.. Så nu har jag alltså riktigt svårt att komma igång.. Tips någon?

Btw Anna så var det ytterligare en bok vi skulle ha om antiken.. (förutom Wikander/Wikander boken som du rekommenderade så varmt ;) Robin Lane Fox - Antikens värld.. Tror inte jag sa den senast.. eller så gjorde jag det.. Ibland pratar jag så mycket att jag inte kommer ihåg vad jag faktiskt sagt, vad jag glömt säga och vad jag önskar att jag INTE sagt =)

Jaja man kan ju inte lyckas jämt

Nu ska jag se om jag kan väcka Nelle ur hans dröm.. sprattelgubben där.. sen är det dags för mig att pilla ur linserna, packa ihop mig och lägga mig för att dregla på kudden..(Jo det har hänt men jag är oftast underbar)

Here I go again on my own..


Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt tips: Läs MacKay trots att den är tämligen katastrofal, den ska enligt uppgift vara bra mycket enklare än Wikander.

2009-09-22 @ 09:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0