Isolering kanske?

Usch jag blir så arg och ledsen.. läste på Expressen om en kisse som hittades helt inlindad i gaffatejp.. vem gör en sån sak? Kissen ska tydligen må bra igen så bra det iaf men man vet ju att den som har gjort det med största sannolikhet inte är den sista som hittar på något grymt.. mot djur eller människor.. måste sluta läsa nyheterna.. är det inte hemskt så blir man irriterad istället..

Stackars Nelle får ta smällen.. så fort jag läser om något hemskt som hänt något djur någonstans så känner jag ett starkt behov av att gosa järnet med honom.. han tycks inte alltid känna samma behov ;)

Något han däremot känner för att göra ibland är att ge sig på filtar bl.a., han håller filten med tassarna och sen biter han och drar uppåt samtidigt så att han nästan skakar i kroppen.. knepigt? Ja.. lite för mycket energi kanske..

Måste avreagera mig lite mer på er om saker jag läst.. Om det där helikopterrånet, som jag helt missat fram till ikväll, så stod det en artikel om att en polisman bett om att få skjuta mot helikoptern men blivit nekad.. och JA, inte så konstigt eller? Är ju ingen amerikansk actionfilm heller.. Ja inte snällt att råna någon men inte tillräcklig anledning att skjuta någon för när de försöker ta sig därifrån

Hmm vad mera.. Jo.. läste om en kvinna som fått en rekordstor bebis.. 8,7 kilo.. tjena.. man skulle fått barn när man var 15 och man inte hört några skräckhistorier alls.. Självklart förstår man ju att det inte kanske är den mest behagliga upplevelsen man kan ha precis när bebin försöker ta sig innifrån och ut.. men ja.. de som tyckte det var så där halvfarligt bara berättar ju aldrig det.. utan bara de som spruckit, blödit halvt ihjäl och fått bebisar på 8 kilo.. inte konstigt att man har katt liksom.. (Som dessutom bara väger 4,5 kilo)

Fick godkänt på första kursens andra uppgift också.. puh.. =) MEN hade lyckats stava fel på ett ord flertalet gånger.. tendensiöst tror jag det skulle vara och jag har upprepade gånger skrivit tendiöst.. ja vad ska man säga.. man vill ju inte vara FÖR bra så att.. ja..

Imorgon är jag ledig.. wiii en hel dag (lite mindre wii). Ska åka till N-ö och hälsa på m, p och momo =) Och köpa grönsaker på torget..känner mig fånigt förtjust över att jag ska göra det =)

Nu känner jag mig inte fullt så arg och irriterad som när jag började skriva =) Så nu är det dags för lite skön nattsömn.. känns som om det kommer bli en bra sådan.. bara behagliga drömmar och inga stela kroppsdelar när jag vaknar (man ska ju vara positiv har jag hört ;)

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0