Lite som du..

Läste den här artikeln i Aftonbladet för några dagar sedan.. och var tvungen att dela med mig av den eftersom den fick mig att le.. Neh att människor har fördomar och dumma åsikter får mig inte att le.. men när de är så pass dumma att de går ut med det offentligt och sätter sig själva i klistret så kan man inte annat än le.. Självsanering.. hur underbart som helst.. om ändå alla fördomsfulla människor kunde göra detta.. =)


"HELSINGFORS. Bilar är som kvinnor – de finns för olika ändamål.

Sa Audis försäljningschef Esko Kiesi.

Och förlorade jobbet.

I dag ångrar Esko Kiesi, 59, sin intervju med den finska damtidningen Anna.

”Viktigast på bilen är fjädringen och däcken. Viktigast på kvinnan är vrister och skor. Man kan säga att alla egenskaper på bilen också finns hos kvinnan. Jag behöver kvinnan till det hon är skapt för, att behaga mannen och vara eftertraktad. När kvinnan vägrar städa eller stryka mina skjortor är det ett tecken på att förhållandet börjar ta slut.”

Hot om bojkott

Esko Kiesi, som är frånskild och har två vuxna barn, sa också:

”Kvinnor är sämre chefer än män för att de blandar in känslor i sammanhang där de inte hör hemma. Kvinnan klarar allt utan mannens hjälp, förutom när det gäller teknik och fysik. Jag kan inte förlåta en kvinna som självförvållat blir fet.”

Efter ett dygn av bojkotthot mot Audi lämnade försäljningschefen i går in sin avskedsansökan."


Var i Vadstena på landsarkivet i måndags men den här gången hittade jag inget intressant alls.. fick inte svar på några av de frågor jag undrade över.. och kände mig så otroligt tjurig sen.. jag vet.. inte speciellt vuxet men det kan man ju inte vara jämt, eller? =)

Klagat lite hos mamma också över att alla släktingar man hittar är bönder, pigor osv osv. Inte en endaste yxmördare, sinnessjuk idiot, förrymd brottslig, zigenare, kringresande tivoliarbetare, av avvikande religiös övertygelse. Neh inget spännande alls faktiskt.. ska det vara så mycket att begära att någon i släkten skuttade i båten till ett annat land och plockade med sig någon därifrån? Eller la in sig på någon form av hospital, rånade en bank eller dansade nakna i olämpliga sammanhang?
 
Min morfars pappa emigrerade till Usa.. för att komma tillbaka efter 2 år.. eh? Ja neh man ska väl inte gnälla.. Jag kommer kanske inte heller vara så spännande att hitta för framtida barnbarns barn ;) Vissa sjukdomar är ju dessutom ärftliga så det får man väl vara tacksam för att det inte ligger i släkten och om de inte gjort vad de gjort så hade jag ju inte kunnat sitta här och gnälla heller för den delen.

Hittade iaf en släkting som var borgmästare i Härnösand i slutet av 1600-talet.. (Japp heela vägen från Norrland mot Småland har vi minsann förflyttat oss). Visade sig dock att han var ansvarig för att halshugga häxor och slösade bort en del av Härnösands stadskassa.. haha.. ja vad ska man säga.. man kan ju inte lyckas jämt =) Kanske tur att efterföljande barn inte hade så stort ansvar ;)

För er som ännu inte förstått varför det är så roligt med släktforskning så kan jag ge er några bildexempel


Ortsnamn





Underlig humor tycks jag ha ärvt om inte annat.. tack Moffa o Momo


Så här roligt tyckte jag det var att sitta på stationen i Mjölby och vänta på att tåget skulle komma in (Nej det är inte jag på bilderna =)





Ytterligare en ärvd sak.. min pappa har en hel bunt med fotograferade blommor och insekter.. (som alltid har stört mig lite ;)


Drömde en störd dröm i natt igen.. jag bodde i en liten etta.. med mina tio katter.. och sedan upptäckte jag att det längre in i gaderoben fanns ett extra rum.. men alla möblerna hade börjat ruttna för att någon hade gömt mat m.m. mellan dynor osv. Dessutom fanns det ca 20 katter boendes i det här rummet... Vilket lämnade mig med problemet att sanera rummet + att försöka ta hand om och ge katterna ett nytt hem.. jag var alldeles förstörd.. *Sucka* Varför kan jag inte få drömma något trevligt? Några tips? Vad göra? Det jobbigaste är när man är så där halvvaken i sin mardröm och gör allt för att fixa till det för att allt ska bli trevligt igen (men ändå ordnat så realistiskt som möjligt för att passa i drömmen) .. ja hur knepig är man inte..

Tror jag ska testa att sitta i soffan och lyssna på musik som får mig att le och just le lite mera innan jag går och lägger mig.. Det borde fungera? Jag återkommer så får ni veta om det hjälper..

Nattinatt

Och Grattis på födelsedagen Leif =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0