Helg!

Nja mjo för mig iaf.. ledig fredag-lördag och börjar jobba söndag kväll igen.. så skönt!

Men inget sova länge för mig imorgon inte.. ska upp och på massage.. men värre saker har man ju vaknat för att göra =)

Var för en gångs skull ledig hela påsken och vem kunde anat att 4 lediga dagar kunde gå så fort? I fredags kväll så var Leif, Sophia och lilla Lovisa och hälsade på. Vi lagade lite mat och tittade på film.. men jag såg väl 50% av filmen och resten av tiden Lovisa ;) Hur kan man låta bli och titta på bebis liksom? Kanske borde börja jobba på dagis istället? Hmm mja skulle väl inte vara så poplärt hos föräldrar och övrig personal kan tros.. Min bästa egenskap är inte att säga "nej" och "fy" tillräckligt ofta. Och dessutom så vill man ju inte ha på samvetet att man eventuellt sabbat någon annans barn.. men Lovisa såg ut att må helt okej på väg härifrån också så att... =)





I lördags hann jag med lite singstar och påskmat hos David och Rebecka och eftersom jag tydligen är halvblind nu för tiden så måste jag sitta nära tvn, dags för en synundersökning snart igen kanske?



Dagen efter så blev det dagen efter - kinamat med Anna och en tur till Nässjö för att hälsa på M, P och Momo =)

Och nu är det helg igen, det är på väg att bli varmare och massage imorgon.. skönt skönt.. men vad vore livet utan lite gnäll? Så - Pollen - hur kan något så litet vara så jobbigt?


På lördag kommer M o P med födelsedags present och jag vet vad det är. Det är sällan några överrasknings presenter nu för tiden. När man var liten fick man minsann anstränga sig lite för att försöka ta reda på vad man skulle få.. leta reda på paketen, klämma och känna.. och vid jularna så brukade min kompis Linda få reda på något jag skulle få och jag tvärtom som vi inte fick berätta.. neh precis.. det gjorde vi lika lite som att vi sprang över järnvägen (inget att rekommendera något utav det får jag säga så här i efterhand)..

Neh dags att lägga sig.. Nelle börjar tröttna på att jag petar på honom för att se om han orkar vakna tillräckligt för att bry sig om att titta på mig.. men först måste jag nog lyssna på Black Velvet en gång.. den här satt sig på hjärnan men kommer inte ihåg när jag hörde den senast..

Sov gott, det hade jag tänkt göra =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0