Jag tar det imorgon..

Imorgon ska jag klippa mig.. ÄNTLIGEN.. det är en evighet sedan jag klippte mig senast.. och inte för att det är svårt att få tid eller så utan för att jag är är jag.. Jag är fruktansvärt bra på att skjuta upp saker.. göra dem imorgon (vilket i själva verket då blir efter några månader). Och jag vet inte varför.. det är ju inte så väldigt jobbigt eller tidsödande att ringa och beställa en klipptid men ändå måste jag tänka att jag ska göra det i evighet, glömma bort, kom på igen. bestämma mig för att skjuta upp osv. osv. innan jag kommer till den punkten att jag är redo att elda upp mitt hår för att det ser förjäkligt ut. När jag väl då ringer och beställer tid i mitt jagkommersnarteldauppmitthårförattdetserförjävligtut - tillstånd så får man ta ett djupt andetag och acceptera att personen i andra änden troligtvis inte kommer kunna läsa av mitt tillstånd och på stört erbjuda en tid om si då där en halvtimme.. och trots all denna betänketid som man fått av allt uppskjutande så har jag aldrig någon klar bild av hur jag faktiskt vill att mitt hår ska se ut.. (är hyfsat bra på att skjuta upp tankeverksamhet också ;) så ja.. imorgon kommer jag väl se ut som vanligt helt enkelt.. inget revolutionerade..  Ett klart krav har jag dock och det är att mitt vita hårstrå som står rakt upp inte ska vara vitt längre och inte stå rakt upp.. Det är väl inte att begära för mycket? =)

Och på tal om att begära för mycket.. Var en kille i Kina som är helt besatt av Jessica Alba och hans flickvän gick därför med på att gå runt i en blond peruk under de 1,5 åren de var tillsammans men nu har han dumpat henne då han helt enkelt inte kunde fejka längre.. han tycker helt enkelt att hon var för olik Jessica Alba för att det ska funka.. Och nu kunde man ju hoppats på att hon bara "Puh skönt att bli av med den tokstollen och att jag får vara mig själv igen" men nej inte då.. Nu ska hon genomgå upprepade operationer för att bli så lik Jessica Alba som möjligt.. Det här är dock inte det värsta i hela historien.. Nej.. hennes vänner uppmuntrade henne att göra operationerna för att försöka få sin förre detta pojkvän tillbaka.. SERIÖST värdelösa vänner!

Igår morse vaknade jag av en otäck dröm.. Drömde att jag blev jagade av Ulf Olsson.. Ni vet han som mördade den lilla flickan Helene och Jannike (tror hon hette så) båda dessa var med mig och vi blev jagade upp och ner för ett berg.. Ja så skadad är man visst.. Ingen känsla man vill vakna med och behålla under dagen så självklart fick jag ju bestämma mig för att somna om igen =)

Nej Anna det smälter inte här.. eller jo det både smälter, blir mer is och snöar titt som tätt.. och om jag inte hade haft inställningen att "fastnar det inte utan minsta möjliga ansträngning så får jag vara utan den kunskapen" i skolan så kanske jag hade kunnat leverera en förklaring på hur det är möjligt också =)

Nehe om man kanske skulle anstränga sig lite och föra in lite information i mitt nya program "disgen".. tvivlar på att någon är intresserad av vad det är så nöjer mig med att säga att det kom med ett rejält häfte som man borde läsa igenom så att man har koll på hur man ska göra för att det ska bli rätt och riktigt och eftersom jag fortfarande är som jag är så tar det emot att läsa igenom det där  häftet så att jag är redo för att sätta igång.. vill så gärna göra det imorgon istället ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att det inte bara är här som vintern biter sig fast. I helgen skottades all snö på balkongen bort. Min ursäkt, att jag sparat den för att bygga en ishäst, godtogs inte... Hur går det med PS3:an?? Är du en SingStar på alla låtarna än?

2010-02-08 @ 14:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0