Snöstormen: min plus- och minuslista

Det första minuset är att jag fick jobba över helt ofrivilligt 1,5 timme så jag fick börja trampa hemåt vid halv 12 istället och det kändes som om allt som kunde gå snett också gjorde det.. inte avslappnande för fem öre utan snarare hög puls, svettigt och gråtfärdig

På plussidan är att efter att vara alldeles överhettad så kändes det inte helt tokigt att bli lite snöad på..

Minus för att bli dygnsur av pulsandet i snön som lyckats bildas i drivor

Plus för att snön valde att glittra fint och att snöflingor kan vara alldeles perfekta.. ja jag är medveten om att jag låter som 13 =)

Minus med snöSTORM är att det blåser.. blåst går alltid bort.. brisar kan funka men inte blåst

Plus för att det redan varit snöigt i över 2 månader och nu så känns det som om det inte spelar så stor roll om det kommer lite till..

Hmm ja det är som det är..

I övrigt har det varit lite av en skitdag får jag säga.. Snöstorm eller inte.. Det känns som om jag är konstant trött och inte har energi till att göra något.. oavsett om jag är ledig eller inte..

Idag är det 2 månader sedan Tonie dog och jag fattar det inte.. Känns som om en evighet sedan han fanns och jag träffade honom senast .. känns som om jag inte kommer ihåg något om honom.. men jag orkar heller inte tänka på det.. på honom.. kanske varit lite för duktig på att förtränga och inte prata om det..Känns nästan som om han inte funnits.. och att det inte hänt även om jag vet att det är så..  och sen vågar jag knappt försöka tänka på på honom för tänk om jag inte kommer ihåg? inte något? Och även om man fungerar så finns det ju alltid där.. som om man går runt och är lite ömtålig eller väldigt sårbar hela tiden.. Vilket suger, jag vill vara som vanligt och känna mig som vanligt och inte bara vara trött, känslig och känna att jag inte kan göra saker.. Inte ha ett före och efter.. Kanske håller man på och blir knäpp utan att man vet om det.. var vänlig säg något isf.. kan vara bra att veta.. ungefär som med håret som spretade rakt upp som mamma och pappa hävdade att de inte alls lagt märke till när vi var ute och fikade.. vissa saker måste man säga så det så ;)

Snöstormens största minus är helt klart att det inte enbart är den som är jobbig..

Ledsen för mitt inte alltför uppmuntrande inlägg men klockan är 4.13 och jag tycks inte kunna gå och lägga mig, daimpåsen funkade inte och ingen annan verkar vara vaken så ja..

Håll tummarna för att 2 skitdagar i rad inte kommer inträffa och att det här med att det känns som om jag håller på och bli knäpp och gå sönder snart slutar


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag ser i stort sett bara minus med snön nu. Har skottat massor både i dag och i går, ska ut och skotta upp en stig ända upp till vedboden nu, veden håller på att ta slut igen.



Din bror vill ju bara att du ska må bra, vill bara att du ska komma i håg de roliga minnena. När man har sorg har man lika stor rätt att vara ledsen som att faktiskt vara glad. Man behöver inte känna sig dålig för att man skrattar. För sorgen lever man ju med.



Men det där rosa och fluffiga vi sms:ade om måste vi fokusera vidare på... =)



Sanna

2010-02-21 @ 12:25:13
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0