Vintern tar sig in

Ingen har väl undgått att det snöar och att det hänger rejäla istappar överallt.. så ock utanför mitt fönster..



Igår kväll började de smälta och ett ihärdigt droppande hördes.. tänkte inget vidare på det utan trodde att det kom från balkongen.. Sedan upptäckte jag dock att Nelle låg och stirrade in i väggen nedanför fönstret väldigt länge (vem kan undgå något så spännande som att det droppar.. kvällen var räddad för Nelles del). Upptäckte till slut att det droppade in och att det var en stor pöl i fönstret och på golvet. Så nu har jag dekorerat fönstret med en hink




På lördag är det pesonalfest.. hmm inte så sugen på att gå som det känns nu men har inte avanmält mig.. får se om det går att ångra sig.. Känns som om jag vill göra ingenting istället.. eller åtminstone vara fri att hitta på något annat.. Det känns mer lämpligt än att gå på fest när man har lust att gråta för i stort sett inget, är konstant trött och seg.. Jaja det blir som det blir och som det blir blir det..

Vi har fått reda på vad som hänt nu iaf.. och han dog tydligen av att han fått en virusinfektion i hjärtat.. vilket känns ja delvis overkligt.. och ja liksom lite futtigt.. eller kan inte förklara..  det är ju en helt vanlig virusinfektion som t.ex. influensa som har satt sig på hjärtat och.. det känns som om det borde varit någon allvarligare sjukdom, nu är det ju en allvarlig sjukdom eftersom man de facto dör av den,  men jag tänker på de där sjukdomarna som finns som man tänker är otäcka och allvarliga som cancer och hjärtattacker osv. Inte att man ska dö av något som normalt sett får än att snora i en vecka.. Vilket är delvis lite läskigt för en influensa eller liknande är inte så svårt att få.. men tydligen så var det ovanligt att det satte sig på hjärtat.. så ja.. får försöka natta den nojjiga delen av min hjärna..

Igår var jag duktig och organiserade min gaderob.. till klockan 03.. kanske inte helt poppis bland grannarna men inga arga lappar än så länge så förhoppningsvis är det lugnt.. får försöka lära mig att göra sådant på dan istället.. men så lätt att man vänder på dygnet när man jobbar kväll.. som tur är så är jag inte den värsta sömntutan här hemma iaf.. efter att jag gått upp idag så la sig Nelle i sängen och sov i ytterligare 5 timmar och just nu hänger han på min arm och sover =)







Läste i tidningen för ett tag sen om en kvinna som fått barn med en våldtäcktsman som satte inne. Han var dömd för 3 grova våldtäckter varav att han åtalades för mordförsök på en av dem för att våldtäckten var så pass grov. Den senaste våldtäckten som han dömdes för begicks i ett besöksrum på en flickvän. Vilket resulterade i att han inte får träffa sin nuvarande flickvän hur som helst och detta tyckte hon var skandaal för hon menar ju på att det faktiskt var TRE ÅR sedan det här hände.. och ja vad ska man säga.. stackars barn som får en puckad mamma (för att uttrycka sig milt) och en pappa som upprepat våldtar kvinnor..

Nähä nu ska jag göra något annat.. sova kanske? =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Droppar isen?! Menar du att du har plusgrader?! Här snöar det bara mer och mer. Tror inte det kommer att bli någon vår. Allt snack om växthuseffekten var bara tomma löften...

2010-02-04 @ 09:01:42
Postat av: Jennie

Njae det lyckas liksom smälta och snöa samtidigt så man får det bästa av två världar på något sätt.. eh..

2010-02-04 @ 13:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0