Eget ansvar

Ja det är lite klurigt det där med eget ansvar.. är inte helt säker på att man borde ha lika mycket ansvar som man har över sitt eget liv bara för man råkat gått och blivit tillräckligt många år.. Ja.. finns kanske en anledning till att människor inte fysiskt klarar sig på egen hand som alldeles nya i den här världen utan måste ha någon som tar hand om dem och det ganska länge.. chansen för att Nelle hade överlevt på egen hand efter sitt första år är mycket större än att jag hade gjort det efter mina första 7.. Kanske är det för att han har vett att sova när han är trött, äta när han är hungrig och inte alls sitta uppe mitt i natten, blogga, lyssna på musik och tänka på hur fruktansvärt trött man kommer vara imorgon också för att man inte lagt sig i tid ;)


Sen kan man ju förstås göra som mannen som mördade en flygvärdinna på ett hotell och skjuta över ansvaret på någon annan.. Enligt tidningarna så anser han att det är hotellets fel för att kvinnans dörr stod öppen (när han gick förbi i syfte att göra inbrott någonstans) vilket fick honom att vilja gå in, vilket han gjorde, vilket resulterade i att flygvärdinnan började skrika, vilket i sin tur resulterade i att han slog ihjäl henne för att få tyst på henne.. Puh.. vad säger man.. stackars kille verkligen fångad av omständigheterna.. för att välja att inte försöka göra inbrott, välja att inte promenera in i någon annans rum eller välja att inte slå ihjäl tanten som började skrika utan gå därifrån istället det gick ju bara inte.. och det måste man ju bara förstå?

Ibland känner jag mig bara så fruktansvärt normal, vuxen och vettig.. oftast i förhållande till att andra inte är det.. så Tack om ni råkar var en av dem =P

Sen sist så har jag.. hmm.. ja min trista början på helgen sedan sist höll i sig och toppades med en maginfluensa.. Detta kan man tänka skulle få mig att sakta ner i mitt spenderande av pengar.. Icke.. efter att ha legat i fosterställning i ca 2 dygn så började jag känna mig lite mer normal och efter att ha försökt roa mig med att putsa silver och rensa avloppet.. (ja jag vet rätt så puckat när man mår dåligt) så började jag shoppa på nätet..farligt farligt men härligt härligt =)

Bidde lite böcker:



En gammal klocka



Och imorgon ska jag hämta ett nytt paket med ett tvålfat i emalj, frökort och öhm.. och vad mer kommer jag inte ihåg..

Sedan hade Sanna och jag en rosa fluffdag vilket resulterade i nya gardiner, jeans, blommor, scarf.. (Sanna har fortfarande inte bytt gardinerna men jag lovar att göra det.. någon dag.. typ ;)

Och idag blev det bl.a. nya skor:



Tanten i affären tyckte att färgen påminde om en gammeldags rosa.. som underbyxrosa.. (?)

Hade lovat mig själv att inte köpa någon mer reabok innan de det åtminstone blev halva priset men det gick så där..  Ja ni förstår att jag behöver någon som tar över mitt egna ansvar.. men kan hända att jag blir lite grinig om jag inte får köpa något..

Var på fest i helgen också.. och det var skoj.. mina förhoppningar för kvällen var att inte börja lipa och det gjorde jag inte så ni förstår att dessutom ha roligt var en riktig bonus =)

Inga bilder från festen dock eftersom jag blev tillfälligt senil dement och glömde både inflyttningspresent och kamera.. och vad mera.. jo ledsen om jag maniskt bytte låtar men jag jobbar på det.. eller nja men jag ber om ursäkt för det iaf ;)

That´s it!

Nelle vill tillägga att han hittat en ny vän


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha, är Nelles nya vän flugan/spindeln på väggen??? =)



Vilken supervåriga skor!! Påminner verkligen om gamla underbyxor!!! ;) ;) ;) Jag ska också köpa vårskor!



Gardinerna kommer nog upp nån gång... kanske nån natt?.. ;) vet du jag har inte ens KLIPPT i det rosarutiga tyget än! Jag har bara jobbar och sovit.



Kan verkligen rekommendera Till dess din vrede upphör!! Den läser du på en dag om du har tid, på nätterna verkar du ha tid, haha! Jag skulle aldrig orka, igår kväll gick jag och la mig kl. 20 (!), vaknade 02:00, helt utsövd, gick upp och åt fil och tyckte det var långt kvar till 06:50-bussen.. :/ .. ;)



Kram kram kram!

Sanna

2010-03-12 @ 22:18:16
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0