Smaragdklubbens regelbok

1. Smaragder bär alltid vitt

3. Smaragder säger eller håller inget hemligt

7. Smaragder ska inte vara ihop med några killar

8. Smaragder äter högst 1,5 påse godis i veckan

9. Smaragderna har inga pengar ute i skogen
 
10. Smaragderna sparar pengar

12. Är alltid vänliga

15. Måste alltid bära magväskor


Hittade en gammal bok med bl.a. det här i.. Tydligen så hade jag och tjejkompis en smaragdklubb som barn och ja jag bara undrar.. var jag full ofta som barn?

Jag tror jag har lyckats bryta mot alla regler förutom nr 9. Varför i hela friden skulle jag vilja ha pengar ute i skogen? Var det en grej på 80-talet som jag helt glömt bort? Eller ville vi helt ha en regel som vi kunde hålla? =) Och 1,5 påse godis i veckan? Undra verkligen om jag fick igenom det för M och P hemma..

Finns också ett kapitel på vad vi får och inte får göra och tydligen var det helt ok att leka med Barbie, gamla tanter, barn och popples..  Ja för vilka barn vill inte leka med gamla tanter..

Tillvaron känns fortfarande rätt så overklig.. skulle någon säga att det finns små rosa alienbebisar i min gaderob som jag måste mata med hallonbåtar och chokladcigaretter så skulle det väl hamna lite i närheten av hur overkligt det hela ter sig..

MEN det är som det är och det är inte alltid som man tänkt sig.. När jag var liten så drömde jag inte alls om bröllop med fluffiga klänningar och prinsesshår utan jag hade bestämt mig för att antingen vinna sjukt mycket pengar eller i värsta fall gifta mig rikt och flytta till USA.. + att jag aldrig skulle behöva operera mig och att min katt inte skulle dö innan jag gjorde det (att människor kunde göra det var inte ens i närheten av en tanke).

Hmm ja och för att skriva om något helt annat så undrar jag om någon kan förklara det här för mig. Det här är en del av en artikel från Aftonbladet:

I veckor, medan Bullock, 45, befann sig på inspelningen i Atlanta, låg Michelle med James, känd från tv-serien ”Monsters garage”, minst två gånger i veckan.

– Han använde varken kalsonger eller kondom, säger hon.

Jag undrar, har jag missat något? Vad skulle kalsongerna skydda mot menar hon?

Jaha nehe dags för att sova. Häromdagen så lyckades jag snooza min mobil flera gånger för att senare upptäckte att jag inte alls snoozat utan svarat på ett samtal flera gånger och lagt ifrån mig mobilen och somnat om.. håll tummarna för att jag inte snarkade ;)

Sanna: Gardinerna har tagit sig upp men är inte fotade än =)

Until the end - Master Blaster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0