Nytränad och nybadad

Det är så skönt att träna... efteråt.. men varför ska det vara så svårt att komma ihåg det innan när man känner sig helt fastklistrad vid soffan och minsta lilla hinder ses som ett tecken från ovan om att man borde stanna hemma istället för att träna? Mitt schema tycks också vara helt okompatibelt med de pass som jag helst vill gå på och nu har jag kommit till dilemmat att antingen så tränar jag inte på många långa dagar eller så testar jag helt enkelt spinning.. Varenda fiber i kroppen brukar skrika neeeeej inte spinning men nu när jag precis tränat och är lite halvhög på ja endorfiner? så tänkte jag att jo men kanske ändå.. Jag vet ju att den här känslan kommer gå över så vad ska jag göra för att motivera mig till att gå dit? Tips?

Har nämligen insett att även om det är underbart att snön snart är borta, att värmen är på väg och att jag kan cykla igen istället för att gå så innebär det också att många timmar vardagsmotion försvinner.. 1-2 timmar gång per dag och nu måste jag ju kompensera detta på något sätt.. fy och blä vad jobbigt det blev ;) och nu tänker ni säkert ja men du kan väl fortsätta gå till jobbet ändå? Och ja visst skulle jag kunna det.. men bara tanken på att jag kan cykla och att jag då kan släpa mig från soffan till jobbet en kvart senare gör att detta blir omöjligt i min vardagsvärld..Jao har man inte problem så..

Imorgon är jag leeedig.. och jag hade tänkt städa, tvätta, handla mat, loppisshoppa, hitta lite nya kläder, träna, gå till systemet och förhoppningsvis njuta av lite vårväder... Hoho vi får väl se hur det går.. för först och främst hade jag tänkt sova.. och inte ställa klockan.. LYCKA =)

I helgen var jag ute i Nässjö en sväng och när jag kom hem igen så var det inte ett enda nytt foto i kameran.. så ledsen men inga kort att lägga upp den här gången heller..

Jag kom förresten på att nu när våren är på väg hur kan jag önska mig annat än balkonmöbler? Så nu är mitt önskelisteproblem löst =) Sen är det bara dit med någon form av matta.. lite plantor och hmm ja vad man nu kan för att dölja min extremt fula bruna och gråa balkong.. men man kan ju inte få allt här i livet.. får helt enkelt nöja mig med sol och värme och leva på D-vitaminet =)

Nehe man kanske skulle ta och lägga sig då.. men har ingen lust alls till det... attans mitt DET.. får se om mitt Överjag vinner så att jag kan få mitt Jag i säng..
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0