Att göra en höna av en fjäder...

Det pågår tydligen en debatt där kronprinsessan Viktoria å ena sidan vill bli förd till altaret av sin pappa och kyrkan å andra sidan som tycker att det är fel och ojämnställt. Läste det här i Aftonbladet som en präst skrivit som ett debatt inlägg: 

Det var nämligen länge sedan kungahuset bestämde över kyrkans människosyn och traditioner. Det här bröllopet kommer att bli stilbildande, tyvärr.Klart är att det är dags för ett nytt valspråk: ”För Sverige i medeltiden”.


Men liksom, vad då kungahuset bestämmer över kyrkans människosyn och traditioner? Visst någon enstaka kvinna/flicka/tant kanske också vill skutta fram till altaret med sin pappa p.g.a. detta men det lär väl inte vara var och varannan människa som vill det enbart p.g.a. det här.. Och bara för att man önskar göra på sitt sätt så betyder ju inte det att man påtvingat någon en helt ny människosyn även om det nu kommer vara aningens fler som ser Viktoria traska uppför altaret än Greta i Svenljunga. Dessutom så borde man väl få göra lite som man önskar på sitt eget bröllop? Om jag skulle gifta mig och önskade ha jonglerande clowner gåendes med mig uppför altaret så tycker jag ändå att det borde vara görbart och räkna med max ett övertalningsförsök för att försöka få mig att tänka annorlunda. Så kontentan av det hela; gnäll inte, åsikter kan vara trevliga att få höra en gång sen räknas det som tjat och vill man att någon ska sätta ett bra exempel så gör det själv =)

Drömde knepigaste drömmen i natt.. Drömde att jag var på sjukhuset för att jag hade problem med linsen/ett irriterat öga (helt rimlig orsak till att besöka sjukhuset tycker jag nog allt) och då fanns det en man som var jättesjuk och väntade på hjälp men detta upptäckte inte sjuksköterskan som då skulle hjälpa mig istället. Vilket resulterade i att mannen svullnade upp i groteska proportioner och fick något form av anfall så att det skvätte diverse kroppsvätskor och annat överallt. Trots detta så dog han inte utan fick en spruta och återgick till att se alldeles normal ut. Under tiden stod jag och knep ihop munnen och försökte pekförklara för en oförstående sköterska vad som var felet med mitt öga.. Sedan vaknade jag.. Analys någon?

Sanna - Tack för balkong mailet förresten =) Eftersom jag är jag så dröjer det en stund innan det ploppar upp ett svar hos dig men det är på G =)



Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken dröm!!! Själv har jag tittat i så många inredningstidningar så jag drömde att vi hade en liten stuga som vi glömt bort att vi hade!!! Vaknade och blev besviken. ;)



Åh, så svar på formuläret är på G! Jag sa till M att de tror inte de behöver lyfta ett finger ens de där beställarna!!! :) Skulle va kul att fixa tillsammans! Vad sägs om 15 juni, lite sent kanske? det är en tisdag. risken för järnnätter är ju över då.



Kram

Sanna

2010-05-25 @ 09:32:12
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0