Katastroftänk..?

För ett tag sedan så träffade jag på en orm på min promenad/joggingtur. Jag tror ormen blev minst lika chockad som jag när den helt oskyldig låg och solade och jag kom klampades. Lyckades iaf skutta över den och vi fortsatte åt olika håll.. Det gick bra med andra ord MEN inte tänker jag "Puh så skönt det där gick ju bra" utan istället.. "Tänk om jag snubblat, ramlat och ormen bitit mig..", "Tänk om jag hade trampat på ormen och den bitit mig", " Tänk om jag gått istället för att jogga och jag då inte lyckats skutta över ormen och undvikt den och den bitit mig" eller varför inte "Tänk om jag träffar en till orm och den lyckas bita mig".

Varför liksom? Tänkte att jag måste vara allmänt skadad som föreställer mig att det skulle kunna hända en massa hemska saker.. men så läste jag i tidningen för ett tag sen "Pojke fick ätpinne genom ögat" och "kvinnan dog av fallande träd i park under picknick". Vad är oddsen för att något sådant ska hända liksom? Det är ju inget man går runt och tänker kan hända.. ja om man inte är jag då vill säga ;)

Har delvis löst problemet med var jag ska göra av det porslinet jag inte kommer använda nu när jag tänkt använda mormors servis istället... gjorde det genom att tappa det mesta i golvet.. visar sig vara en ganska jobbig lösning då det blev fler bitar som man måste hitta någon plats till.. rekomenderas inte.

Och nu en undran; fick en komplimang av en kund idag som sa att jag hade en behaglig telefonröst.. men sen sa han "men det har du ju säkert hört innan" och då istället för att vara en normal människa och säga tack, så måste jag krångla mig in på en utläggning och vet då inte om jag ska säga "Ja det har jag hört innan" vilket är ärligt men skulle låta skapligt drygt så då måste jag säga något i stil med "neeh det har jag väl inte... mummel mummel". Hmm ja undran är vad säger man? Har väl iofs redan svarat på det själv "Tack" skulle väl säkert räckt och inte fått mig att låta som en virrpanna. Måste lära mig att använda färre ord...




Kommentarer
Postat av: Sanna

Katastoftänk = PMS-tänk?? (bara en tanke som slog mig ... :))



Absolut, sätt katten på kvasten och flytta hit! :) Åh! Vill mer än gärna hjälpa till med din balkong! =) fast i nuläget är jag för trött för att tänka... ska skriva 100 frågor till Ingela (vars balkong jag ska försöka mig på i juni), kanske ska göra ett "formulär" och skicka runt, haha, nej jag är inte storsint!!! ;)

Viktigast är ju ändå vilket läge balkongen ligger i och under vilka timmar det är soligt. Sen kan man blanda in klematis och humle och allt möjligt härligt som växer längs sidorna!!



Kram kram

Sanna

2010-05-12 @ 21:24:28
URL: http://villasolgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0