Underbart är kort

Varit ledig i hela 3 dagar men ja som sagt underbart är kort. Har börjat räkna ner lite så smått till semestern nu.. vill vara ledig, sova, göra vad jag känner för när jag känner för det..Gaah BEHÖVER få vara ledig snart..Mer ledig..  men än så länge är dagarna rätt så många innan det blir långledigt för min del..

SPA resa till Polen är inbokad till semestern nu iaf och som vanligt infinner sig en ångest direkt efter att resan är inbokad (ångesten består i att jag inbillar mig att planet kommer krascha alternativt båten kommer att sjunka, fullt normalt m.a.o. ;). För att sedan läsa det mesta man kan hitta på internet om resemålet.. sedan kommer resan så smått försjunka i glömska för att allt sedan ska upprepas innan resan blir av med ytterligare lite ångest som innebär att jag stressar som tusan över allt som ska hinnas göras innan resan osv osv. Ja visst är det underbart med semester ;)


Var hos tandläkaren i fredags för att ta bort tandsten, vilket jag har fått göra några ggr nu och var väl inte alltför positivt inställd får jag säga. (är inte så förtjust i vare sig smärta eller att blöda). Men blev snart på bättre humör, någon har förstått att man inte vill ligga och stirra in i en spegel under tiden man är där för att se hur mkt man blöder. Tack till den människan. Sedan fick jag reda på att jag nästan inte har någon tandsten längre, tack min kära elektriska tandborste, att han kunde passa på att göra en undersökning när jag ändå var där och att jag kom undan med att betala 285:-.. 285:-! Har aldrig betalat så lite någon gång jag varit hos tandläkaren.

Kanske är det det som är grejjen.. kanske ska man gå in i situationer och ha låga förväntningar så man kan bli positivt överraskad. Mja det tål att tänkas på.

Inbland inbillar jag mig att jag skulle bli sämsta mamman ever om jag någon gång fick barn MEN sen finns ju undret som är massmedia och man kan se filmer på föräldrar som låter sin 2åring röka 40 cigaretter om dagen.. (!?) Pappan förstod inte varför det var något underligt med det.. han såg ju ändå frisk ut ungen.. Ja du.. man kan ju undra sa flundra.. Läste också nyligen en bok som heter "trasig" och handlar om en en flicka som växer upp med en mamma som verkar helt oförmögen till empati och en styvpappa som utsätter henne för våldtäkt från 4års ålder och också säljer henne till andra män.. Och ja plötsligt känns det som om man kommer långt med att vara hyfsat normal, ha empati och vanligt sunt förnuft.

Nu har jag ny bok och sömn att se fram emot. Lycka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0