Egentligen visste jag ju..

..att man aldrig ska säga "tänk om det här inträffade eller om det där hände.." Tänk om brukar ju vara lika med..

Jag har aldrig tyckt om att pilla och ha mig i ögonen och det tog många långa år innan jag vågade mig på linser.. det är enligt min åsikt inte meningen att man ska se hur det ser ut där under ögat eller bakom ögonlocket.. och nu var det så att den dök upp.. meningen jag aldrig skulle sagt:  "Tänk om linsen försvann bakom ögat"... och ja imorse stod jag helt oskyldigt och petade in linserna som vanligt för att sedan sminka mig.. blundade.. på med lite foundation.. öppnade ögat.. och hmm... högra linsen var puts väck.. och då menar jag inte borta som i "den kanske ligger någonstans i handfatet men jag är alldeles för närsynt för att upptäcka den".. utan mer som i.. "dör jag av panikångest nu så kommer jag bli begravd med den..". 

Men lugn (jag börjar närma mig det tillståndet så smått själv).. linsen kom självmant ut efter hysteriskt ringande, runt trampande i lägenheten, maniskt blinkande och försök till frampressande av tårar i inbillning att detta skulle skölja fram linsen.  SÅ efter lite hyperventilerande i soffan och arbete med att få till ett hyfsat ansikte så kom jag iväg till jobbet, om än något sent.. Kan dock inte påstå att jag minns så mycket av dagen..

Tur att man har en sådan förmåga att hantera kriser.. Jag förstår om ni inte väljer att ta med mig som enda person till en öde ö (Gör det inte, jag kommer med största sannolikhet att springa rakt ut i vattnet, fastna i ett hål, snubbla, skrapa upp knät, blöda och bli hajmat).

Det visar sig dock att jag inte är ensam om att göra konstiga saker i pressade lägen.. läste om en kvinna som fastnat i en skorsten, och dött, då hon försökt ta sig in till sin älskare. Anledningen till detta ska ha varit att han börjat undvika henne och det var enda sättet för henne att ta sig in i hans hus.. hmm.. jag som är lite nyfiken kan inte låta bli att undra vad steg 2 för henne hade varit när hon väl kommit in i huset.. eller ja hela medvåldtamigininågonshussomintevillvetaavmigochdettagenomskorstenenfördetkännshurlämpligtsomhelst kan ju indikera på att hon inte hade något steg 2 i sin plan.. Neh jag tycker att hon skulle gjort som  en italienska affärsman valde att göra. Han lät tillverka en docka i naturlig storlek som såg exakt ut som hans förre detta flickvän. Kanske inte mer normalt men att andas är nog så viktigt..

Puh, håll tummarna för att saker och ting håller sig på sin plats imorgon =)


Kommentarer
Postat av: Oscar.

Men du, hur var midsommar? Egentligen?

2010-09-04 @ 01:37:19
Postat av: Oscar

:D

2010-09-04 @ 01:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0