Jag har allt lite dåligt samvete...

I förra veckan var Anticimex här och sprayade "mina" getingar och när han skulle gå bad han mig ringa om några dagar om han inte "fick alla" (mao om han inte hade ihjäl dem allihop med sin mördarspray). Och självklart såg jag genast framför mig lilla geting-Enok komma hem medan geting-Håkan och hans tvilling geting-Lester ligger på golvet halvdöda, kämpandes för sina liv medan geting Mahmud försöker blåsa liv i dem. Så det var lite motvilligt jag ringde igen för att Anticimex skulle få ett nytt försök att ha ihjäl geting-Enok och gänget.

Enligt pappa kan de tydligen äta/gnaga bort trä för att använda till att bygga sina bon. Kan vara ett försök till att få mig att skärpa mig och ringa Anticimex.. Hmm.. måste googlas!

Har börjat läsa (igen) Shantaram. Läste ca en tredjedel av boken som är ungfär 950 sidor lång tills jag till slut tröttnade på att släpa min tegelstenstunga bok till och från jobbet och började istället snegla på tunnare och lättare böcker att läsa istället. OCH nu förstår jag om ni inte kommer tro mig med tanke på att jag slutde läsa boken i några veckor men den är bra! Så läs den.. Säkert är det bara jag som lider av någon bokstavskombination och har svårigheter att koncentrera mig (jag menar hur kan man när det finns så många andra böcker man vill läsa typ samtidigt) alternativt så hade jag tröttnat på att anstränga mina svaga muskler. Kanske borde övergå till ljudbok istället.. (Huvvaligen) Nu har jag iaf sträckläst boken och börjar så smått bli deprimerad över att det bara är 100 sidor kvar av den..

Så nu är jag i desperat behov av bra boktips så att jag inte blir totalt deprimerad när min bok tar slut.. Skulle iofs kunna läsa någon av de 4 böckerna jag beställde igår.. Way to easy att handla online..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0