Nej jag skojar inte..

Ja när jag säger att jag inte kan powernappa alltså.. varför jag nu skulle skoja om det vet jag inte men anyhow.. för ett tag sen var jag hemma och sjuk och efter att ha varit uppe i 2 timmar så bestämde jag mig för att sova en stund till kunde vara en bra idé... Normalt ställer jag klockan just eftersom jag inte kan powernappa men den tanken slog mig visst inte.. Hade väl tänkt kanske 1-2 timmars sömn max.. Sen vaknade jag 6 timmar senare, ja just det 6 timmar som i 4 fler än 2 och 5 fler än 1. Det finns alltså fler anledningar till att jag inte borde sova på dagen mer än att jag blir grinig, hungrig och illamående..
 
Idag har varit en lugn måndag (varit ledig) men ändå lite av en tråkmåndag.. och det känns verkligen som just måndag för har gjort såna där måndags tråkigheter som att boka tandläkartid (tror jag har fått hål.. =/..) fått läkartid.. (nej då inget allvarligt men surt ändå).. omregistrerat mig på kursen (kunde inte göra det förrän idag och vill få det gjort så att pengarna från CSN kommer någon gång det här halvåret).. sen har jag varit och tränat första gången på evigheters evighet (vill inte riktigt räkna bakåt för att se exakt HUR långt tid det var senast, men är rätt säker på att jag inte var 31 senast..).. Och som alltid hade jag en positiv inställning (ville dö alternativt springa därifrån och förtränga allt vad träning heter) men Latino Moves visade sig vara ett annat namn för Xumba och som vanligt blev jag positivt överraskad.. ibland är det allt skönt att ha en negativ inställning till saker och ting.. alltid blir det så himlans mkt bättre än man befarat ;)
 
Mysigt med Nelle i soffan men måste nog ta ett snack med honom om varför han tycks vilja punktera mina ben med sina klor.. kanske förstår han inte att jag lätt får fula märken.. skulle också kunna vara så att han skiter i det..
 
För att vara lite sen så har jag några bilder från i somras:
 
Tyskland.. vi bodde i Sellin på ön Rügen men ville man se några människor överhuvudtaget fick man hoppa på bussen och åka till andra orter.. som Binz
 
 
Teresa på bryggan i Binz
 
 
 
Prora
 
 
4,5 kilometer lång byggnad.. all in betonggrått. Nu kan jag tycka om betonggrått som på en kruka här och där eller en liten damm i trädgården men på en fetstor kilometerlång semesteranläggning får det inga röster av mig.. Han var ju ändå en konstnär ifrån början (Ja Hitler alltså).. Well well om det bara varit det mest hemska och minst trevliga minne han lämnat efter sig..
 
Hade en ofantlig lust att gå in i huset och titta runt men icke sa nicke, det var så klart låst. Lite av en besvikelse, som när man var liten (yngst av alla "på gården") och vi fick för oss att ta oss in i ett övergivet hus men jag fick inte följa med för jag var för liten. Det var för läskigt för mig helt enkelt, jag passade bättre som utkik osv. osv. och JA jag surade hela tiden..
 
 
Vi åt
 
 
Vi drack
 
 
 
Det är inte alltid lätt det där med att öppna korken.. och nej det är faktiskt första flaskan vi försökte oss på att dricka..
 
Åt mera (brutalstor våffla)
 
 
 
 
Var på tysk "marknad" och hälften av oss blev ihjälskrämda av "den sjungande sjömannen"
 
 
 
Så illa att lite av det som dracks blev utspillt..
 
 
Men solen sken ju, åtminstone ibland, så inte ska man klaga inte
 
 
Sen hemma i Sverige igen så blev det en Skåne tripp med Leif och lilla Lovisa
 
 
Lovvan i full fart..
 
 
Dreglar ormen?
 
 
L och jag hänger
 
 
 
Pappa och dottermys
 
 
 
Det var lite från min sommar.. nu dags att njuta lite till av min lediga dag innan det är dags att sova
 
Natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0