Nyheter?

Ja det är verkligen ett stort spann på vad det står om i tidningarna.. ibland känns det som att de borde dela upp det i andra avdelningar än de som redan finns så som "vädret" och "utrikes" till kanske  "ganska ointressanta saker som hänt ointressanta kändisar" som exempel Henrik Dagård "Jag trodde det var katten.." om att han blev väckt av en jordskalv i natt.. för ja,  känns det inte väldigt fel när den nyheten står före att miljoner människor flyr ifrån kriget i Syrien? Eller varför inte "kändisbagarna i storbråk :- han använder skitmjöl" före massakern i Wisconsin? Och att Yvonne i Ängelholm vaknade av jordskalvet (också) är bara förolämpande tråkigt.. det är sånt man berättar för mamma i telefon i brist på annat.. Ja då menar jag att Yvonne vaknade av ett jordskalv inte borde vara intressant för fler än hennes föräldrar.. sen är ju jordskalvet en nyhet i sig men kanske inte värd långa artiklar om kända och okända människor som vaknade av det..

Att man dessutom kan läsa om bebisvalar som blivit skadade av fartyg är bara taskigt.. Varför måste jag få reda på att en bebisval blivit överkörd av ett fartyg.. brukar känna ett starkt behov av att våldsgosa med Nelson för att tvinga bort nedstämdheten.. meen som tur är och var för er som heller inte vill höra om skadade djur så verkar det ju åtminstone som att valbebin klarar sig så att.. ja..

Något som är säkert är att jag när (och om) jag tar tag i mitt liv och börjar träna igen så kommer jag ha ont ont dagen efter..  spenderade en sväng av gårdagen med att bl.a. ta ner en hylla i garderoben för att sedan sätta upp den på ett annat ställe.. Hyllan var i vägen och för att försöka utnyttja lite utrymme så satte jag upp den låångt in.. min garderob är som ett L och längst in i änden av L:et så är det snedtak.. vilket betyder att man får ligga ner alternativt sitta på huk om man ska få plats.. och där tänkte jag sätta upp min jättelånga hylla för att:

1. Slippa se den fula långa hyllan som var i vägen och förmodligen bara skulle ligga någonstans och ta plats när jag väl tagit ned den ändå

och

2. för att utnyttja utrymme och få plats med fler kartonger som jag inte ville ha framme någonstans

så där satt jag på huk och försökte balansera hyllan på huvudet och samtidigt skruva dit skruvarna.. får säga att det nog var ett två mans jobb men som tur var så gick det med en kvinna med mycket tålamod också.. ja ibland så har jag mina ljusa stunder och inte en enda svordom faktiskt (sagd vill säga tänkt är en helt annan sak..). Och jo saken jag skulle komma till är att idag har jag träningsvärk i benen.. och därför har jag dragit slutsatsen att det inte kommer bli vackert dagen efter riktig träning.. Tur är det väl att jag ska plugga till hösten så jag ändå kommer att behöva spendera mycket tids sittande i soffan och läsa..


Ja det var all onödig information från mig ikväll.. visst är ni väl ändå glada för att ni inte läste tidningen istället? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0