Impulser

Om ni någon gång som jag impulshandlar på systemet, kan det vara ett bra tips att inte bara anta att flaskan innehåller rosé bara för att etiketten är lite rosa.. och ja jag inser precis hur korkad jag nu tycks vara.. och nej jag kommer inte på någon bra ursäkt som får mig att verka mindre korkad heller.. men anyways.. Vill du att bubbel ska vara sött och du faktiskt vill ha vitt bubbel så ska du undvika en mörk flaska med rosa etikett som kommer från Uruguay (Åtminstone tror jag det var Uruguay, är 100 på att det var ett land som börjar med U, Ukraina var det definitivt inte och fler länder på U kommer jag inte på så att...). Annars skulle man ju kunna göra som de mer kvalificerade systemethandlarna och läsa på flaskan för att se vad det är för typ av vin och om det är torrt eller halvtorrt.. Mm man kanske till och med skulle testa det själv nästa gång om man nu inte känner för ett överraskningsmoment när man kommer hem.. men ibland behöver man ju göra vad man kan för att få in lite spänning i vardagen ;)

När vi ändå är på temat att jag är ganska trög (ibland) så var det inte förrän för en tid sen tillbaka som jag såg på en reklamfilm där de skrev ut ordet vardag som var dag.. som det klickade att det är var dag som i varje dag.. inte för att jag inte visste vad ordet betydde innan men ibland är det svårt att se skogen för alla träd antar jag.. (ibland kan man undra hur jag nästan fick alla rätt på orddelen på högskoleprovet)

Nellebell gör mig så smått galen.. han tvättar bort så mkt päls så han snart är blå i ansiktet.. eller ja jag antar att han är det under alls svart päls för han borde inte ha tid att andas med all päls som han lyckas tvätta bort.. *sucka*. Han började för lääängesedan tvätta bort små fläckar av sin päls och har fortsatt i omgångar tills nu när han i stort sett är halvt naken.. och jag skojar inte.. ser rätt ut sagt förjäkligt ut.. Var med han hos veterinär innan sommaren som valde att skriva ut lugnande medel i tablett form.. och jag kan säga att varken Nelle eller jag tyckte det var speciellt skoj att försöka få i honom tabletterna.. Nelle började undra varför han helt plötsligt fått en ond matte som försökte trycka i han små piller.. och det var fler än en gång som jag hade lust att lägga mig på golvet att gråta.. så småningom så fick jag i han tabletten med hjälp av lite tonfisk men han då blev han istället helt jätteknepig och bara låg i soffan och spann... fast inte på ett mysigtgos sätt utan på ett mer knarkigt och helt väck sätt.. dessutom så kom det världens ynkligaste pip när jag lyfte upp honom och det tog låång tid innan jag vågade somna den natten.. tror att han mår illa av tabletten.. veterinären gav honom en dos på 10 mg och det är för katter som väger 5-10 kilo. Nelson väger 5,15. Så nu är planen att ge han en mindre dos och se om det kan hjälpa men inte ge honom illamåendet.. skulle kommit igång med det tidigare men varit bortrest till och från under sommaren och känns inte bra att ge honom tabletter med avbrott på flera dagar hela tiden.. Men nu ska jag ju vara hemma så antar att det är på tiden att ta upp kampen geNelleäckligatablettermothansvilja.. Hoppas hoppas på att han äter det när jag krossar det i maten.. Det är nu det är dags att ångra att jag totalt skämt bort honom så att inte är intresserad av att äta allt han får i ren glupskhet..Jaja man kan ju inte vara fantastisk och bäst jämt..

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0