Överlevde..

.. första dagen på jobbet men gick allt lite trögt och ljuger inte om jag säger att jag längtar till min lediga helg =)

Känner mig lite halv ond.. Har ett getingbo precis bredvid balkongen och jag kan inte öppna dörren utan att de flyger in i lägenheten.. De är lite halvslöa till och från och Nelle tycker att det är riktigt spännande med getingar på golvet vilket inte är så bra.. Grannen upptäckte själva boet och uppmanade mig att ringa hyresvärden vilket jag gjorde.. och nu känner jag mig ond.. boet är inte borta än men misstänker att Anticimex inte kör på metoden snällt flytta på boet utan mer gasa ihjäl.. och de stackars stickisarna har ju inte gjort mig något.. egentligen.. tror jag kan vara bra material för en sån där religon som inte vill döda något.. eller hmm ja.. bortsett ifrån att jag äter kött då.. ja..


Apropå inget alls.. såg en dokumentär om Nordkorea för ett tag sen.. och jag vet ju att det är helt koko där men ändå.. fascinerande och tragiskt hur sjukt det är.. inte tycks det hjälpa att alla Kim gubbar som styr landet trillar av pinn för det dyker bara upp en ny lika knäpp ..  Man får vara glad för att man inte straffas med arbetsläger för något ens mormors far gjorde som inte var okej.. typ råka säga något regimkritiskt som att maten inte räcker (sen att man svälter är en annan femma.. man får ju helt enkelt se till att göra det i tysthet). Ja om man inte vill känna sig ansvarig för att alla i ens familj hamnar i arbetsläger.. OCH du måste alltid se till att vara överväldigande tacksam till vilken Kim gubbe som nu styr även om han inte haft det minsta att göra med det som du är tacksam över.. Ja för är du inte extremt tacksam eller om du inte är förtvivlad nog när en av Kim gubbarna trillar av pinn så hamnar du i arbetsläger.. men var inte orolig.. enligt Nordkorea finns det ju inga arbetsläger.. jäkla google maps till att ljuga så dära.. dessutom är ju allt fantastiskt, fluffigt och bra.. sen att det kommer fram att miljontals människor svultit ihjäl måste ju vara något fel.. eller så är det med största sannolikhet USAs fel.. japp.. Har man nu då turen att inte befinna sig i Nordkorea så bör man tänka en eller två gånger innan man gör affärer med dem då deras syn på affärer är att motta produkten och sedan inte riktigt förstå varför den andra parten vill ha betalt när de får äran att göra affärer med Nordkorea.. men inte ska man vara känslig.. de är ju bara skyldiga exempelvis Sverige 2,6 miljarder kronor..

Nej dags att sluta avreagera sig.. måste ju spendera minst någon timme vaken tid till med att inte göra något vettigt.. man vill ju inte gå och lägga sig så det blir en ny jobbdag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0