Jag tar en paus..

Ja igår, söndag, så var det visst mitt tema för dagen.
 
Jag tog en paus för att titta på dokumentär om Herculaneum (vilket knappt borde räknas som en paus eftersom det handlar om antiken som jag skulle lämna in uppgiften om) och tänkte att i närheten av Vesuvio vill jag allt annat än semestra efter att hört saker som "exploderande kranier"..
 
Jag tog en paus för att duscha (dvs. badabadkar) (Och ja ren vill man ju bli så den var ju självklar..)
 
Jag utökade min badpaus med att se slutet av en dokumentär om Djingis Khans hemliga grav.. (den inlevelsefulla berättarrösten gjorde det olidligt spännande så hur kunde jag låta bli)
 
Jag tog en paus för att måla tånaglarna.. (rosa eller rosa.. det är frågan..)
 
 
Jag tog en paus för att fantisera om att gå ut i det fina vädret..  (mm.. sol..)
 
 
Jag tog en paus för att slänga mina svårt brända klyftpotatis och funderar på vad jag ska äta istället (tydligen är det ingen bra idé att laga mat samtidigt som man pluggar.. åtminstone inte om man inte tittar på klockan.. alls..)
 
 
Jag tog en paus för att peta på Nelson för att se om han vill hitta på något (det ville han inte, vände rumpan till och somnade om..)
 
 
Fick ett sms från mamma som undrade hur det gick med pluggandet.. (ooopss..)
 
Men efter lite justerande av vad som skrivits så lämnades uppgiften in.. så efter lite pluggande och mycket pausande är jag färdig med antiken (hmm ja om jag klarar mig vill säga.. men det gör jag ju (?))
 
Och bara för att så tog jag en liten glutt på nästa del som började idag, medeltiden, och började så smått undra om jag hade några bruna papperspåsar som jag kan andas i.. (GAAAH, Wtf..nästa uppgift ska ju lämnas in typ snart fast det knappt har börjat)
 
Så efter mkt om och men somnade jag och tänkte att imorgon.. då minsann ska jag lägga in en högre växel.. men jag är visst förinställd på växeln "skynda långsamt".. så idag.. tog jag en paus..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0