Nej jag går normalt inte som en vaggande anka.. det är bara lite träningsvärk..

Igår kändes det som om det kunde varit lämpligt med en sån lapp fastklistrad i pannan.. många undrande blickar när jag vajade runt på stan.. var längesen jag hade sån träningsvärk och oturligt nog visade det sig att jag har muskler typ överallt som man kan ha brutal träningsvärk i samtidigt.. Med risk för att överdriva så tyckte jag fruktansvärt synd om mig när jag la mig för att somna i fredags, jag hade lust att gråta för att det var så skönt med svala lakan mot ömmande muskler/leder och då insåg jag samtidigt att träningsvärken alltid brukar vara värst dag 2.. Ja jag vet.. jag är inte den första människa att ha träningsvärk men jag har lyckats gnälla som om jag vore det.. och just efter att ha gnällt och låtit lite på jobbet så kändes det som om jag behövde förklara mig och sa då att jag inte tränat på ett bra tag och nu hade träningsvärk efter att ha börjat med ett styrketräningspass igen.. och då svarar A att ja..jag har varit sjuk i 2 veckor så jag vill inte tänka på den träningsvärken jag kommer ha sen.. hm 2 veckor.. ja just det.. ta det gånger 26 eller något då..
 
Och så undrar jag en sak.. varför i hela friden väljer de alltid att börja med att träna lårmuskler på Pumping och liknande pass? Kunde knappt koncentrera mig på något annat än att benen skakade resten av passet..
 
Fick ett mindre uppmuntrande mail i fredags.. försöker för glatta livet att förtränga och förneka innehållet.. I somras så kontaktade jag skolan på kursen jag ska börja till hösten (hmm just det SKA) för att fråga hur jag skulle gå till väga då jag varit registrerad på kursen tidigare men inte fullföjlt den.. och fick till svar att jag inte kunde söka kursen som vanligt men att jag kunde omregistrera mig på kursen direkt genom skolan men att jag måste omregistrera mig på halvfart som jag varit antagen på tidigare men att det med största sannolikhet inte skulle vara några problem med att läsa kursen med de på helfart ändå.. Fast jag kunde inte registrera mig förrän vecka 35/36 när kursen började.. så jag tog tjänstledigt.. och sedan för ca 2 veckor sen mailade jag och skrev att jag ville omregistrera mig.. och att jag behöver ett intyg till CSN på att jag kommer läsa kursen på heltid.. fick inget svar.. hörde av mig i torsdags igen och sedan fredag eftermiddag så fanns det olycksbådande mailet där..
 
"Hej !
Jag kan inte omregistrera förrän jag vet antalet på kursen och fått svar ifrån kursansvarig.
Kontaktar dig i början av nästa vecka hoppas jag att jag har svar på din fråga."
 
Eeehh?! Har lust att rulla ihop mig till en lite boll och gråta i ett hörn.. Hallihallå jag har ju redan tagit tjänstledigt med start om en vecka.. så fram tills jag vet om  hon bara ville spela mig ett elakt spratt eller om det faktiskt är så att jag inte får/kan omregistrera mig (?) tänker jag förneka och förtränga så gott jag kan..
 
Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0